به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی،  چهار کنسرتو گیتار "کامه راتا" به رهبری کیوان میر هادی 10 مرداد ماه ساعت 21 در تالار رودکی اجرا می‌شود.

در این کنسرت آثاری از آنتونیو ویوالدی، سیمونه اینارللی، آنتون گارسیا آبریل و خواکین رودریگو نواخته می‌شود.

سولیست های این اجرا؛ شاهین قلی زاده، شایان قضاوی، حسین مصدق، کیوان میرهادی هستند. که همگی دارای تحصیلات آکادمیک موسیقی بوده و اجراهای متعددی داشته‌اند.

کنسرتو لفظی باستانی و اصلاً به معنای مقابله و تعقیب و گریز یک نوازنده در برابر ارکستر است و در میانه همهمه سؤال و جواب‌ها و تنش‌های این دو، آهنگی مطلوب با فرمی بدیع شکل می‌گیرد. دیالوگ یاد شده چه مربوط به سده هجدهم اروپا و بافت مینیاتوری و غنی و بدون گزافه گویی ایتالیا (در کنسرتو ر ماژور ویوالدی) باشد یا نگاه نئو کلاسیکی کند به رقص‌های دربار اسپانیای رنسانس و مجموعه بی بدیل گاسپار سانز (تقریباً همدوره نگارگری‌های مکتب مغول- تبریز اول، فانتزی جنتلمن رودریگو) یا با تکنیک‌های" نت به مثابه نور و افکت" قرن"بیست، بیست و یک" آمیخته باشد و قصه‌ای مه آلود و کوتاه از آوارگی پشت مرزها بگوید (داستان مرز- سیمونه اینارللی) یا اصلاً برود سراغ سواحل نیلگون مدیترانه و گرما و حرارت و رطوبت اسپانیا و یادی پست مدرن کند از معماری سبک مودِهار مراکشی اواخر " آرس نُوا" این کشور (کنسرتو گارسیا آبریل)، هدفی جز خلق لحظاتی دلپذیر از موسیقی نداشته و در شکل عموماً سه قسمتی و نه چندان طولانی، بافتی ظریف و بی ادعا را بنام "کنسرتو" شکل می‌دهند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.