سرویس موسیقی هنرآنلاین: مجید کیانی مدرس موسیقی و نوازنده سنتور درباره تازه‌ترین فعالیت خود در عرصه موسیقی به هنرآنلاین گفت: کتاب "شناخت هنر موسیقی" روز 30 خردادماه منتشر و وارد بازار شد. در این کتاب عقاید و نظریات من در حوزه‌ موسیقی ردیف- دستگاهی به شکلی دقیق‌تر و روشن‌تر بیان شده است. هدف اصلی از انتشار کتاب "شناخت هنر موسیقی" شناخت بیشتر از موسیقی دستگاهی و ردیف است.

او ادامه داد: همچنین در این اثر ارتباط موسیقی با هنرهای دیگر اعم از نگارگری، معماری، ادبیات و غیره نیز مورد بررسی قرار گرفته تا شما بتواند زیبایی‌ها و قدمت این نوع موسیقی را درک کنید. کتاب شامل 18 دفتر است که هر کدام موضوعی متفاوت را بیان می‌کند. یک سال و نیم تا دو سال تحقیق انجام شد‌ تا هر کدام از این دفترها کامل شود.

کیانی با اشاره به این که تحقیقات او در همین‌جا به پایان نمی‌رسد، گفت: در اثر بعدی موضوعاتی نظیر "موسیقی و فردوسی"، "موسیقی و سعدی" و "موسیقی و حافظ" نیز مورد پژوهش قرار می‌گیرد و بعد از تکمیل و تنظیم منتشر و روانه بازار خواهد شد. علت تمرکز و توجه بنده به موسیقی دستگاهی علاقه شخصی خودم است که آن را تدریس هم می‌کنم، البته در کنار آن همچنان به موسیقی کلاسیک علاقه دارم و گاهی گوش می‌کنم.

این نوازنده درباره برنامه اجرایی خود گفت: فعلاً ترجیح می‌دهم روی تدریس و تألیف کتاب وقت صرف کنم که اعتقاد دارم تأثیرپذیری آن بیشتر است، اما اگر اجرایی هم باشد آن را می‌پذیرم.