سرویس موسیقی هنرآنلاین: سالار زمانیان آهنگساز و نوازنده تار درباره کنسرت مشترک خود با شهریار ایمانف نوازنده آذربایجانی به خبر هنرآنلاین، گفت: در این برنامه قرار است یک سری قطعات از ساخته‌های من برای دوتار و یک سری ساخته‌های شهریار ایمانف به‌علاوه چند قطعه ماندگار آذربایجانی به اجرا درآید. ایمانف نوازنده تار و عود، هنرمند جوانی است که در کار خودش استاد است. او در جهان بسیار شناخته‌شده و تکنیک و سرعتش فوق‌العاده است و در عین حال احساسش مثال‌زدنی است.

این آهنگساز همچنین گفت: ما و آذربایجان مشترکات زیادی داریم و خوشحالم که با یکی از نوازندگان شناخته‌شده این کشور کنسرت مشترک خواهم داشت. او به‌تازگی در جشن 100 سالگی باکو اجرای ویژه‌ای داشته و بعد از این کنسرت نیز راهی کشور برزیل برای کنسرت دیگر خواهد شد.

زمانیان تأکید کرد: در این کنسرت‌ بهنام ابوالقاسم پیانو، تینا جامه‌گرمی ویولن، نیما زاهدی ویولن، داریوش حجازی ویولا و آتنا اشتیاقی ویولن‌سل به‌عنوان اعضای گروه من را یاری خواهند کرد.

او ادامه داد: ما درصدد این هستیم این اجرا را در دیگر شهرهای ایران نیز روی صحنه ببرم، فعلاً برای تبریز به توافق رسیدیم و مشغول مذاکره برای شهرهای دیگر هستیم.

زمانیان همچنین گفت: جدا از بحث کنسرت‌ها مشغول کار روی یک آلبوم هستم که ترکیب تار و کوارتت زهی است که به‌زودی منتشر خواهد شد. فعلاً تمام تمرکز خود را روی اجرا صحنه‌ای گذاشتم و تمرینات ما با گروه ارکستری که جزو بهترین‌ها در حوزه خود هستند، با جدیت ادامه دارد.

کنسرت سالار زمانیان با شهریار ایمانف پنجشنبه 17 مردادماه ساعت 21:30 در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.

زمانیان جزو نوازنده ارکستر ملی وزیری به سرپرستی استاد کیوان ساکت است که اجراهای مختلفی همراه با این ارکستر یا به‌صورت فردی داشته است. نوازندگی در آلبوم تصویری "یک خانه پر زِ مستان" ساخته‌ کیوان ساکت که با صدای سالار عقیلی، قطعه‌ی “غریو” ساخته‌ی وی برای تار و کویینتت زهی، "تِم و واریاسیون" ساخته‌ کامبیز روشن‌روان برای تار و کوارتت زهی و… از جمله کارهای اوست.