به گزارش هنرآنلاین، علی اکبر قربانی رهبر ثابت ارکستر فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی واحد 46 در این خصوص گفت: چندین سال است که استاد فخرالدینی از ارکستر ملی کناره‌گیری کرده‌اند و به خاطر شرایط موجود فعالیت کمتری دارند. ما هم فرصت را مناسب دیدیم و تصمیم به دعوت از ایشان گرفتیم. در واقع جای بسی خوشحالی است که در مدت 4 سال تشکیل ارکستر فرهنگ و هنر توانسته‌ایم این ارکستر دانشجویی را از لحاظ کیفی به سطحی برسانیم که موزیسین بزرگی مثل استاد فخرالدینی چوب رهبری آن را به دست بگیرد.

وی ادامه داد: استاد فخرالدینی در کارشان بسیار حساس و دقیق هستند و هر کاری را قبول نمی‌کنند ولی از آنجایی ایشان از نزدیک با روند کار ارکستر آشنا بودند و به خاطر ارتقا کیفی ارکستر و شور و اشتیاق نوازندگان، ما را در جدیدترین کنسرتمان که 11 و 12 مردادماه برگزار می‌شود به عنوان رهبر میهمان همراهی می‌کنند.

رهبر ثابت ارکستر فرهنگ و هنر با اشاره به ضبط تصویری اجرای ارکستر به رهبری فخرالدینی بیان داشت: متاسفانه هیچ‌گاه از اجراهای ارکستر ملی به رهبری استاد ضبطی صورت نگرفته و تنها آلبوم تصویری ارکسترال با حضور ایشان به ارکستر مهرنوازان بر می‌گردد که یک ارکستر خصوصی بوده است. بر این اساس و با توجه به فقر آثار ارکسترال ایرانی تصمیم داریم با حمایت‌های خانم تقی‌پور، ریاست دانشگاه واحد 46 این اجرا را ضبط کنیم.

قربانی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های آتی ارکستر فرهنگ و هنر گفت: حدود 4 سال از تشکیل ارکستر می‌گذرد و برخلاف دیگر ارکسترها، با وجود مشکلات موجود اقتصادی و عدم حمایت‌های دولتی، توانسته با حمایت‌های ریاست دانشگاه روی پای خود بایستد و به فعالیتش ادامه دهد و بتواند میزبان هنرمندانی چون رامیز قلی‌اف و فرهاد فخرالدینی باشد. اما ای کاش نهادهای دولتی چنین ارکسترهایی را حمایت کنند تا بتوانند به فعالیت‌شان ادامه دهند. با توجه به شرایط نامناسب و هزینه‌های سنگین اجرای کنسرت‌ها، حیات ارکسترها با مشکل مواجه شده است و چنین ارکستری با فروش بلیط، به سختی می‌تواند حتی جوابگوی دستمزد نوازندگان خود باشد.

سوسن تقی پور رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد 46 و مؤسس این ارکستر نیز گفت: از ابتدای تشکیل ارکستر، آقای فخرالدینی میهمان اختصاصی اجراهای ما بودند و ایده‌های خوبی در خصوص کیفیت کار ارکستر در اختیارمان می‌گذاشتند. با توجه به این حضورها و نظرات دلسوزانه، شاهد پیشرفت و ارتقا ارکستر بودند و این دعوت بهانه‌ای برای حضور دوبارۀ ایشان روی صحنه شد.

وی در خصوص همراهی استاد فخرالدینی با یک ارکستر دانشجویی بیان داشت: ارکستر فرهنگ و هنر تنها نام ارکستر دانشجویی را یدک می‌کشد، چرا که اعضایش بهترین نوازندگان معتبرترین ارکسترهای داخلی و خارجی هستند. این ارکستر اجراهای فصلی دارد و با حضور در فستیوال‌های خارجی و حضور نوازندگان بین‌المللی همچون رامیز قلی‌اف، هر روزه بر کیفیت آن افزوده شده و امیدوارم با حضور اساتیدی چون فخرالدینی انگیزه بیشتری به اعضای ارکستر تزریق شود.

ریاست دانشگاه علمی کاردبری فرهنگ و هنر واحد 46 در خاتمه خاطر نشان کرد: رسالت دانشگاه علمی کاربردی، تربیت کارآفرین است. من نیز به دنبال چنین رسالتی هدفم را بر اشتغال‌زایی دانشجویان گذاشته‌ام و سعی کرده‌ام با تشکیل چنین ارکستری و فعالیت حرفه‌ای و مستمر آن، دانشجویان را به بازار کار معرفی کنم که امیدوارم در آینده نیز بتوانیم با حمایت‌های بخش‌های مختلف، شاهد پیشرفت بیشتر این ارکستر باشیم.