سرویس موسیقی هنرآنلاین: سومین فستیوال شب‌های موسیقی از 21 تیرماه با حضور تعدادی از گروه‌های موسیقی در قالب کنسرت‌های نواحی، اصیل ایرانی، جَز و بلوز در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است.

کامران همت‌پور مدیرعامل شرکت آوای حنانه که مسئولیت برگزاری این فستیوال را بر عهده دارد درباره جزئیات این اجراها به هنرآنلاین، گفت: این جشنواره سومین دوره خود را پشت سر می‌گذارد. دوره‌های قبلی در سال گذشته در فصول تابستان و زمستان به‌صورت جدا با حضور گروه‌های خاص‌تر موسیقی در ژانر پاپ، سنتی و کلاسیک با همکاری خانه هنرمندان برگزار شد.

او ادامه داد: این بار نیز از تیرماه سومین بخش این فستیوال‌ها را در سالن استاد جلیل شهناز پی گرفته‌ایم. تفاوت این دوره با دو دوره قبلی در این است که سال گذشته ما اجراها و گروه‌هایی با مخاطب خاص را برای فستیوال برگزیدیم، اما امسال طیف بیشتری از مخاطب را در نظر گرفته و با توجه به تمامی سلایق از تمامی ژانرها بهره برده‌ایم.

2813841

همت‌پور همچنین گفت: این برنامه از روز ۲۱ تیرماه با اجرای گروه "چریکه" به سرپرستی سلمان حسینی در بخش افتتاحیه آغاز شد و سپس به ترتیب روزهای ۲۸ تیر گروه مجید علیزاده، ۲۹ تیر گروه "هم‌نوازان عرفان" به سرپرستی حمید وجدان پاک، سوم مرداد گروه اشکان ماهری، روز ۴ مرداد گروه "وِیژوان" به سرپرستی مصطفی عزیزی، پنجم مرداد گروه سبحان اکرامی، روزهای ۱۰ و ۱۱ مرداد گروه پدرام درخشانی، روز ۱۲ مرداد گروه "پلاستیکا" به سرپرستی امیراشکان غلامی، روز ۲۴ مرداد گروه علیرضا شمس اسکندری، روز ۲۶ مرداد گروه "ایده" به سرپرستی علی تفرشی، روز ۳۱ مرداد گروه پویا نیک پور، روزهای ۱ و ۲ شهریور گروه "آژانس خاموش" به سرپرستی سیاوش امامی و روزهای ۸ و ۹ شهریور گروه "تنبورنوازان حافظ" به سرپرستی میرفرساد ملک نیا در این سالن روی صحنه خواهند رفت.

مدیرعامل شرکت آوای حنانه اضافه کرد: خانه هنرمندان ایران با همکاری آوای حنانه در مبحث اجرا حضور فعال و همکاری خوبی داشته و هزینه‌ای بابت سالن دریافت نکرده است، شرکت ما نیز در یک اقدام جالب و در جهت حمایت از موسیقی خوب و قابل قبول نه موسیقی‌هایی که متأسفانه امروز گوش جوانان را پر کرده با استفاده از گروه‌هایی که موسیقی آن‌ها قابل شنیدن است را بکار برده است، قیمت بلیت‌ها نیز بین 40 الی 60 هزار تومان نیز برآورد شده است.

او تأکید کرد: همان‌طور که پیش‌تر گفتم این روزها شاهد این هستیم که برخی موسیقی‌های پاپ قابلیت شنیداری ندارد ولی اکثریت جوان و نوجوانان کشورمان را درگیر آن کرده است. این شکل از کنسرت‌ها با قیمت بلیت‌های گزاف در بازار سیاه تا مرز 400 هزار تومان نیز فروخته می‌شوند و این به نفع هنر و فرهنگ مملکت نیست.

همت پور ادامه داد: علت انتخاب خانه هنرمندان این است که قشری که در این مرکز رفت‌وآمد و حضور پیدا می‌کنند جزو اقشار خاصی هستند که موسیقی خاص را گوش می‌دهند و این فستیوال تلاش کرده تا به این افراد خوراک خوب داده و در کنار آن از سلیقه مردم عام نیز غافل نشود.

او در پایان نیز گفت: قرارداد کاری ما با هنرمندان نیز بدین شکل است که بیش از 50 درصد از بلیت‌فروشی نصیب آن‌ها شده و حتی شرکت آوای حنانه نیز تمامی مسائل مجوز و بروکراسی‌های اداری شخصاً بر عهده گرفته است تا برای این افراد دغدغه‌ای غیر از اجرا صحنه‌ای وجود نداشته باشد.

سومین فستیوال "َشب‌های موسیقی" با همت خانه هنرمندان ایران و شرکت آوای حنانه از 21 تیر تا 9 شهریورماه هر شب ساعت 20 در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.