سرویس موسیقی هنرآنلاین: حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی با اشاره به ارائه گزارش‌هایی شفاف در خصوص دوره قبلی جشنواره موسیقی فجر، گفت: تسویه‌حساب‌های جشنواره در حال انجام است. امیدوار بودم پس از پایان این جشنواره گزارش کاملی به رسانه‌ها ارائه کنم، اما در کل چیزی تغییر نکرده است. گزارش این دوره را همچون دوره سی و یکم به‌زودی منتشر خواهیم کرد.

او درباره خانه موسیقی گفت: فعالیت‌های خانه موسیقی طبق روال در حال انجام است و امیدوارم امسال بتوانیم فستیوال تهران را احیا کنیم. ما طرفدار باز شدن همه درها هستیم.

این هنرمند که داوری بخش آواز دوازدهمین جشنواره موسیقی ملی جوان را نیز بر عهده دارد درباره ارزیابی خود از اجراها گفت: اجراها نسبت به سال گذشته از کیفیت قابل قبولی برخوردار بودند، به‌خصوص در گروه ج و ب شرکت‌کنندگان پیشرفت خوبی داشتند اما به دلایل مختلف، در گروه الف پیشرفت چندانی نداشتیم. در مجموع و با توجه به استعدادهای که در این دوره از جشنواره حضور دارند. می‌توان گفت، اوضاع راضی‌کننده است.

او همچنین ضمن مفید دانستن، روند برگزاری جشنواره‌ها، نقدهایی را متوجه مسئولین امر دانست و تأکید کرد: جشنواره‌ها کمک‌کننده هستند. یک وجه جشنواره‌ها استعدادیابی است، کسانی در گوشه و کنار کشور فعالیت می‌کنند که برگزاری این جشنواره برای معرفی و شناساندن هنر و استعداد آن‌ها مؤثر است. ممکن است هنرمندی سال‌ها در نقطه‌ای از کشور کار کند و هیچ‌گاه دیده نشود. از نظر من یکی از وظایف جشنواره‌ها معرفی و کشف این استعدادها است و از طرف دیگر جشنواره‌ها باید از نفرات برگزیده نهایت حمایت را به عمل آورد که متأسفانه در این بخش ما همیشه کم کار بودیم و کمبود حمایت‌های مناسب از این هنرمندان به‌وضوح قابل مشاهده است. نباید همه چیز صرفاً به دادن یک جایزه و تقدیرنامه ختم شود.

او تأکید کرد: لازم است پس از پایان جشنواره این نسبت به بحث حمایتی توجه ویژه‌ای شود و نفرات برتر در یک بستر مناسب به آموزش و رفع نقایص فعالیت‌هایشان بپردازند. فکر می‌کنم در این زمینه باید کارگروهی تشکیل شود و سایر دوستان هم نظراتشان را اعلام کنند تا به نتیجه درستی دست پیدا کنیم. ما در طول سال‌ها و برگزاری جشنواره‌های متعدد نفرات برتر زیادی داشتیم، اما از سرنوشت و ادامه روند کاری‌شان هیچ اطلاعی نداریم. به نظر بنده اگر این بحث جدی گرفته شود ما می‌توانیم شاهد شکل‌گیری نسل نوینی در موسیقی کشور باشیم و زیر نظر پیشکسوتان و بزرگان موسیقی کارگاه‌هایی را برگزار کنیم. قطعاً بزرگان ما به سرنوشت جوانان هنرمند عشق می‌ورزند چرا که سرنوشت موسیقی کشور به سرنوشت جوانان ما گره خورده است و باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده شود.