سرویس موسیقی هنرآنلاین: جشنواره ملی موسیقی جوان در دوازدهمین دوره برگزاری قرار دارد. در فاصله یک ماه به آغاز این جشنواره، داوران بخش‌های مختلف به ارزیابی آثار ارسالی می‌پردازند تا رقابت جشنواره امسال میان برگزیدگان آثار رقم بخورد.

حسین بهروزی‌نیا آهنگساز، ردیف‌دان و نوازنده بربط که یکی از داوران بخش ساز عود است، درباره کیفیت آثار به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: سطح نوازندگی‌ها بسیار بالا رفته و انتظارات داوران نیز به همان نسبت افزایش یافته و به جایی رسیده است که نمی‌توانیم از گروه ج کسی را انتخاب کنیم و می‌خواهیم سطح کیفی شرکت‌کنندگان بالاتر از این باشد.

او در خصوص علت کاهش افراد شرکت‌کننده توضیح داد: ساز عود توانسته است در مسیر پیشرفت قرار بگیرد و در موسیقی راه خود را بیابد. تعداد افراد در حوزه نوازندگی این ساز خیلی کم‌تر از این بود و ما امروز نسبت به سازهای دیگر شاهد بهبود شرایط هستیم.

بهروزی‌نیا درباره ماهیت برگزاری و تأثیرگذاری جشنواره موسیقی جوان گفت: ما با این طرح مسیری را فراهم می‌کنیم تا جوانان بتوانند به سمت هنر بروند. موسیقی یکی از زمینه‌های هنری است و به‌طور قطع در بخش‌های دیگر نیز فعالیت‌های این‌چنینی انجام می‌گیرد. جوانان با فرهنگ و هنر خود آشنا می‌شوند و می‌توانند این را به نسل‌های آینده نیز انتقال دهند. حتی در زمینه ساز عود که به یک ساز از دست رفته در ایران تبدیل شده بود، اکنون شاهد هستیم کودکانی این ساز را برای یادگیری برمی‌گزینند و به‌خوبی آن را می‌نوازند. آینده موسیقی و ساز عود بسیار بهتر از این خواهد بود.

وی از فعالیت‌های خود گفت: به‌تازگی دو آلبوم منتشر کرده‌ام. در شیراز و سنندج و کرمانشاه برنامه‌هایی داشته‌ام و به‌زودی به زنجان و اراک نیز خواهم رفت. اولین جشنواره عودنوازی را در شیراز خواهیم داشت. به دیگر شهرها نیز برای اجرای کنسرت و کارگاه آموزشی سفر خواهم کرد. اویل پاییز در اروپا نیز کنسرت‌هایی خواهم داشت.