سرویس موسیقی هنرآنلاین: زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه‌ای اولین کتاب آموزشی با موضوع ساز بندیر را منتشر کرد. کتاب "شیوه نوازندگی بندیر" شنبه صبح به بازار آمد.

یوسفی در‌این‌باره به هنرآنلاین توضیح داد: "شیوه نوازندگی بندیر" اولین کتاب برای ساز بندیر در ایران است که یک ساز کوبه‌ای چند فرهنگی است و در فرهنگ‌های مختلف نام‌های مختلفی دارد. این ساز تا به امروز یک متد مکتوب مشخص برای خود نداشته و این بار قرار است، اثری به دو شکل سی دی و کتاب آموزشی توسط نشر "نای و نی" منتشر شود که بنده سعی کردم به‌صورت کامل و جامع به این ساز بپردازم.

او ادامه داد: مقدمه این کتاب توسط احمد پژمان و دکتر هومان اسعدی نوشته شده و در تیراژ 2000 نسخه وارد بازار خواهد شد. کتاب "شیوه نوازندگی بندیر" با توجه به توضیحات مقدمه و پیش گفتار برای نوازندگان مرجع مناسبی خواهد بود تا بتوانند با این ساز آشنایی کامل پیدا کنند. هدف اصلی بنده از انتشار این کتاب آشنایی با ریتم‌های ساز بندیر بوده است چرا که تا پیش از این آشنایی زیادی با این ساز و متد خاصی برای نوازندگی آن وجود نداشته است.

این نوازنده سازهای کوبه‌ای همچنین با اشاره به برنامه‌های آتی خود گفت: دو آلبوم در دست انتشار دارم که هر دوی آن‌ها در زمینه موسیقی بی‌کلام هستند. یکی از آن‌ها با پاشا هنجنی (نوازنده نی) با همراهی سازهای کوبه‌ای و دیگر اثری شامل هم‌نوازی عود و سازهای کوبه‌ای است که با هنرمندی امیرفرهنگ اسکندری ضبط شده است. این آثار مراحل پایانی تولید را پشت سر گذاشته‌اند و با فاصله اندکی از یکدیگر در فصل تابستان منتشر و روانه بازار موسیقی خواهند شد.

این هنرمند درباره برنامه‌های اجرایی خود نیز گفت: قرار است با همراهی علیرضا قربانی از چهارم ماه ژوئن مصادف با 25 خردادماه برای حضور در یک فستیوال راهی پراگ در جمهوری چک شویم و پس از آن با سایر اعضای گروه، اجرایی در پاریس داشته باشیم. بعد از آن در فستیوال موازین در مراکش روی صحنه می‌رویم.

او در پایان درباره تور کنسرت‌های "فروغ" توضیح داد: ما این تور را از سال گذشته از تالار وحدت آغاز کردیم و در حدود ٢٠ شهر ایران و خارج از کشور نیز این کار را اجرا کرده‌ایم. به احتمال زیاد بعد از برنامه‌های خارج از کشور این تور را در برخی شهرستان‌هایی که اجرا نکرده‌ایم، روی صحنه خواهیم برد.