سرویس موسیقی هنرآنلاین: کارگاه دو روزه کمانچه‌نوازی اردشیر کامکار به صورت خصوصی و عمومی در یزد برگزار خواهد شد.

این کارگاه به همت آموزشگاه موسیقی "راز" و در روزهای 10 و 11 خردادماه در صفائیه، روبروی بازارچه اطلسیه، آموزشگاه موسیقی راز، به دو شکل متفاوت برگزار خواهد شد.

اردشیر کامکار مدتهاست که علاوه بر فعالیت‌های موسیقایی خود تلاشی گسترده در تربیت نوازنده و هنرجویان موسیقی داشته است و به همین خاطر کارگاه‌های متعددی نیز در شهرستان‌های مختلف برگزار کرده است.

نوازنده کمانچه، قیچک و ویولن درباره این کارگاه و هدف از برپایی آن این‌طور توضیح داد: این کارگاه‌ با محوریت بررسی تکنیک‌ها و اصول کمانچه‌نوازی به دو صورت گروهی و خصوصی برگزار می‌شود. از دیگر موضوعات مورد بحث در این کارگاه‌ها می‌توان به بداهه‌نوازی و ساز کمانچه و ارتباط موسیقی ردیف دستگاهی با کمانچه نوازی نوین ایران اشاره کرد.

وی درباره آلبوم موسیقی خود و علت کاهش تولید آلبوم موسیقیایی توضیح داد: چند آلبوم کار کرده‌ایم، اما هنوز به مرحله تولید نرسیده است. علت کاهش تولید آلبوم‌های موسیقی بیشتر به خاطر موضوع کپی‌رایت است و این‌که شرکت‌های تکثیر دیگر تمایلی به سرمایه‌گذاری ندارند. ما به‌تنهایی قدرت تولید را نداریم. به‌علاوه مشکلات بسیار زیادی بر سر راه است. یک هنرمند باید تمام‌کارها را خودش انجام دهد از آهنگسازی و نوازندگی گرفته تا رایزنی‌های تصویب و تکثیر تمامی این مسائل دست‌به‌دست هم داده است.

این نوازنده‌ بعد از یزد نیز در برخی دیگر از شهرهای ایران به اجرای برنامه خواهد پرداخت.