سرویس موسیقی هنرآنلاین: سرود رسمی تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی 2018 روسیه با صدای سالار عقیلی "یازده ستاره" نام دارد و آهنگ و تنظیم آن توسط بابک زرین انجام شده است. این قطعه یکشنبه پیش در مراسم بدرقه تیم ملی در تالار وحدت، با اجرای ترکیبی از ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران با رهبری شهرداد روحانی رونمایی شد.

زرین که در کارنامه خود قطعات موفق زیادی دارد، درباره سرود تیم ملی به هنرآنلاین،  گفت: در وهله اول برای من افتخار بزرگی است که این کار توسط شهرداد روحانی رهبری شد و در درجه دوم بسیار خرسندم که مورد توجه قرار گرفته است. در این مدت کوتاه از طرف مردم بازخوردهای خوبی دریافت کردم.

زرین درباره نحوه شروع پروژه گفت: درباره قطعه "یازده ستاره" صحبت‌های زیادی مطرح شد که تمام آنان محترم است ولی هنرمند نمی‌تواند خیلی تحت تاثیر صحبت‌های دیگران قرار بگیرد. ما دنبال اجرای این اثر نبودیم بلکه آن را به ما پیشنهاد دادند. در حقیقت با سفارش رسمی‌ترین ارگان فوتبال کشور این پروژه را آغاز کردیم.

او تاکید کرد: صداهایی نظیر سالار عقیلی، همایون شجریان و علیرضا قربانی نمایندگان خوبی برای موسیقی ما هستند. دلیلش هم واضح است، چون می‌خواهیم با موسیقی ملی درباره تیم ملی صحبت کنیم. هر خواننده‌ای یک کاراکتر دارد و باید در جای مناسبی از آن استفاده کرد. اگر بدانیم چه کسی و در کجا باید چه کاری کند بسیاری از قضایا حل می‌شود.

این هنرمند ادامه داد: این روزها دوستان‌ دیگری نیز برای تیم ملی کار خوانده‌اند ولی آثارشان کاور موسیقی عربی یا کشورهای دیگر است. اگر قرار به استفاده موسیقی عربی باشد که مثلاً تیم ملی امارات این کار را انجام می‌دهد و نیازی به ما نیست.

زرین همچنین گفت: من سعی کردم با توجه به فرم موسیقی خودمان، هیجان را در کار داشته باشیم. در عین حال خود فوتبال هم به اندازه کافی هیجان دارد، اما برای این موضوع سعی کردم کاراکتر خواننده و مضمونی که داریم مد نظر داشته باشم. اثری که ما برای جام جهانی تولید کردیم موسیقی ملی است ولی در عین ملودی که برای این کار ساختم، حرکتی است.

این موزیسین با بیان ماندنی شدن سرود تیم ملی، گفت: سال‌های سال کارهای مختلفی برای جام جهانی تولید شد ولی دیدیم که صرفا برای همان یکی دو ماه بود. ما نوعی موسیقی کار کردیم که حداقل تا چهار سال بعد همه جا پخش شود. دلیل ماندگار نشدن کارهای گذشته برای جام جهانی، شعر بود. زمان همه چیز را ثابت می‌کند. مطمئن هستم "یازده ستاره" را مردم یک‌صدا در ورزشگاه می‌خوانند.