سرویس موسیقی هنرآنلاین: سالار عقیلی خواننده درباره سرود رسمی "یازده ستاره" که به مناسبت حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2018 در روسیه خوانده و روز یکشنبه در تالار وحدت با حضور اعضای تیم ملی برای اولین بار اجرا شد، به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: مسلما از ایران و برای ایران خواندن کار بسیار سختی است، به طوری که هنوز سنگینی این بار را روی دوش خود احساس می کنم ولی از خدا به خاطر رخ دادن این اتفاق مهم متشکر هستم. باتوجه به اینکه مردم در این کار توقع زیادی از من داشتند، کار دشوارتر بود.

او ابراز امیدواری کرد که این کار ماندگار شده و در اذهان باقی بماند و گفت: خیلی خوشحالم این اثر را کسی مانند بابک زرین ساخته است. در هر صورت از بنیاد رودکی و علی اکبر صفی‌پور مدیر این بنیاد، برای تلاش ها و زحماتشان و حمایت حامی مالی از ارکسترها تشکر می‌کنم.

عقیلی با اشاره به این که موسیقی نیازمند حمایت است، اظهار داشت: امیدوارم این حمایت‌ها هر روز بیشتر شود، البته این حمایت‌ها نباید تنها صرف موسیقی شود بلکه دیگر بخش‌ها و رشته‌های هنری مانند تجسمی و زیرمجموعه‌هایش نیز از چنین حمایت‌هایی بخصوص در بخش مالی بهره‌مند شوند و بیشتر پیشرفت کنند.      

این خواننده اضافه کرد: این اثر تماما ایرانی نیست و به سبب اجرای آن در جام جهانی سعی کردیم جهانی باشد. با توجه به سازها و فضای‌هایی که در ارکستر ملی وجود دارد، صرفا کار ایرانی نمی سازیم.

سرود رسمی تیم ملی برای جام جهانی با صدای سالار عقیلی "یازده ستاره" نام دارد و آهنگ و تنظیم آن توسط بابک زرین انجام شده است. ترانه این اثر هم سروده احسان افشاری است. همچنین دو قطعه بی کلام اثر شهرداد روحانی و سرودی به آهنگسازی فریدون شهبازیان برای اجرا در روسیه تولید شده است.

بر اساس تفاهم‌نامه فدراسیون فوتبال و بنیاد فرهنگی هنری رودکی، مسوولیت تهیه سرودهای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه بر عهده این بنیاد گذاشته شده بود.

تیم ملی فوتبال ایران که در گروه دوم جام جهانی 2018 روسیه با تیم های فوتبال اسپانیا، پرتغال و مراکش هم گروه است، مراحل آماده سازی خود را برای حضور قدرتمند در این رویداد مهم ورزشی پشت سر می گذارد. 

جام جهانی فوتبال از 24 خرداد تا 24 تیرماه در 11 شهر روسیه برگزار می شود.