سرویس موسیقی هنرآنلاین: کوشان حداد تنظیم‌کننده که سابقه همکاری با خواننده‌هایی نظیر محسن چاوشی، مهدی یراحی و سیروان خسروی را دارد، به زودی کلاس‌های آموزشی با موضوع آهنگسازی و تنظیم برگزار می‌کند.

او درباره کلاس‌های آموزشی خود گفت: به‌زودی کلاس‌های آموزشی ما در تهران برگزار می‌شود. در این کلاس‌ها قرار است در قالب دوره‌های مجزا نسبت به تدریس تنظیم، صداسازی و میکس و مستر اقدام شود.

او ادامه داد: این کلاس‌ها در حقیقت دو دوره است. یکی دوره تنظیم، صداسازی و میکس و مستر است که با همدیگر هستند و یک دوره دیگر هم فقط شامل میکس و مستر می‌شود. در دوره اول تکنیک‌ها و اصول کار با برنامه آموزش داده می‌شود که البته من با نرم‌افزار reason کار می‌کنم. این دوره شامل 14 جلسه دو ساعت و نیم است. دوره میکس هم هفت جلسه است اما شامل نرم‌افزار خاصی نمی‌شود و هرکسی می‌تواند با هر برنامه‌ای کار کند.

حداد همچنین گفت: این کلاس‌ها به همت آکادمی فروهر برگزار می‌شود. تا الان استقبال علاقه‌مندان خوب بوده و کلاً از این به بعد قصد دارم بیشتر در این زمینه فعالیت داشته باشم.

وی افزود: من در این مدت و چند وقت اخیر فعالیت زیادی در عرصه آموزش نداشتم و بیشتر مشغول همکاری با خواننده‌های مختلف بودم. آخرین قطعه با تنظیم من هم‌زمان با آخرین روز سال 96 که یک قطعه عربی بود با عنوان "حیک" با صدای مهدی یراحی منتشر و پخش شد.

این تنظیم‌کننده همچنین گفت: این روزها پروژه‌های زیادی در دست تولید دارم ولی اکثر آن‌ها به قطعیت نرسیده که بخواهم اطلاع‌رسانی کنم، اما مثلاً یک قطعه با علی زند وکیلی در دست انتشار دارم. همچنین قطعات جدیدی هم با مهدی یراحی در دست تولید داریم.

این موزیسین در پایان گفت: من فقط از کودکی پیانو می‌نواختم که آن‌هم آکادمیک نبود. هیچ‌وقت جایگاه الان خودم را برای آینده‌ام تصور نکرده‌ بودم و اگر بخواهم حقیقت را بگویم، تا همین شش هفت سال پیش هم‌فکر می‌کردم موسیقی شغل نمی‌شود!