سرویس موسیقی هنرآنلاین: مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت متولد اردیبهشت‌ماه در مجتمع باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در سخنانی یادآور شد:‌ خوشحالیم که تولد هنرمندان پیشکسوت را برگزار می‌کنیم. هر بزرگواری سالی یک‌بار در این جشن حضور پیدا می‌کند و استمرار این جشن‌ها به ذوق و شوق شما هنرمندان پیشکسوت برمی‌گردد.

او ادامه داد: برنامه‌های اصلی که موسسه پیشکسوتان در نظر دارد شامل بحث‌های آموزش و انتقال تجربیات پیشکسوتان است که به‌زودی با رفع مشکلات ساختمان اصلی این موسسه دنبال خواهد شد. مسئله بعدی هم بحث‌های معیشتی هنرمندان است و البته این موسسه سعی دارد که باوجود رسیدگی به همه‌ این کارها ظاهر خود را حفظ کند.

عظیمی همچنین گفت: برخلاف کسانی که موسسه را از بیرون نگاه کرده و با خود فکر می‌کنند که چگونه می‌شود این موسسه باوجود این جشن‌ها و سفره‌هایی که می‌اندازد از پس هزینه‌ها برآمده و یا اینکه بهتر نیست این هزینه‌ها به شکل بهتری صرف شود، باید بگویم که موسسه به یک بلوغی دست پیدا کرده و توانسته با کمک دولت با مجوز 30 ساله دارای یک ساختمان اختصاصی شود و 750 هنرمند نیز عضو آن هستند.

این مدیرعامل ادامه داد: چندی پیش نیز مراسمی در خانه تئاتر برگزار شد که ما نیز در آن مشارکت داشتیم و از 22 هنرمند در این مراسم تجلیل کردیم، جا دارد در همین‌جا از زحمات ایرج راد در برپایی این مراسم نیز تشکر کنم. همچنین ما چند روز پیش ناصر چشم آذر هنرمند بزرگ پیشکسوت را از دست دادیم که جای بسی تأسف است.

او اضافه کرد: همان‌طور که همه می‌دانید امسال سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده و از همه دوستان می‌خواهم که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

بخشی از این مراسم با اجرای موسیقی همراه بود و از آنجاکه محمد جلیل عندلیبی، قاسم رفعتی و مهدی شاه‌محمدیان و جواد انصافی از هنرمندان متولد اردیبهشت در این مراسم حضور داشتند، به اجرای قطعاتی پرداختند. علاءالدین قاسمی هم یک بخش کوتاه از بحرالطویل برای حضار اجرا کرد.

مریم نشیبا نیز بعد از دریافت جایزه خود گفت: من خیلی سخت درجایی عضو می‌شوم و اگر ببینم در آن مکان مسئولانش نگاه از بالا به پایین به هنرمند دارند، عضویت خودم را پس می‌گیریم. اما درباره آقای عظیمی مسئله تفاوت پیدا کرده و او خود واقعی‌اش است که اگر روزی برای من مشکلی پیش آید او به من کمک خواهد کرد.

کریم اکبری مبارکه، صفا آقاجانی، مریم نشیبا، قطب‌الدین صادقی، جواد انصافی، مهراعظم صادق شیرازی، سید جلال‌الدین اجلالی، عزت‌الله مهرآوران، ایرج راد، حسام خانزادی، محمدجلیل عندلیبی، محمدباقر کریمی، محمد موسوی، قاسم رفعتی و... از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم تجلیل شدند.

در پایان این مراسم هنرمندان گرد هم جمع شدند و شمع تولدشان را درکنار هم خاموش کردند و عکس یادگاری آن‌ها در مجتمع باغ زیبا به ثبت رسید.