سرویس موسیقی هنرآنلاین: محمدرضا علیزاده مدیرکل ارشاد استان کرمان درباره ارزیابی خود از یازدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: با توجه به جشنواره‌های گذشته، جشنواره خوبی بود. انسجام و هماهنگی بین دو کمیته به‌طور کامل محسوس بود. جلسه‌های شورای سیاست‌گذاری از نیمه دوم سال 96 برگزار و مباحث تخصصی نیز مطرح شده بود. خوشبختانه امسال ویژگی‌های مثبت جشنواره افزایش پیدا کرد، همچنین به بخش قبلی چند بخش نمایشگاهی و فروش آثار و کتاب اضافه شد. اقدام خوب تهران را که بستری برای بیمه هنرمندان فاقد بیمه فراهم آورد، داشتیم. تعامل خوبی با رسانه‌های ملی و استانی و مطبوعات اتفاق افتاد. ما در حوزه اجرایی در استان تعاملات خوبی با قسمت‌های مختلف برقرار کردیم. درمجموع جشنواره رضایت‌بخش بود.

وی با اشاره به این که جشنواره از دو نظر قابل بررسی است، گفت: یکی نفس برگزاری آن است که در جهت حفظ موسیقی نواحی گام برمی‌دارد. بخش دیگر به وجود آمدن شادی و پویایی است که در این دوران کرمان آن را تجربه می‌کند. امسال اجراها هم در استان کرمان و هم یازده شهرستان دیگر بود. همه شهرستان‌ها اعلام آمادگی نکردند ولی در آن یازده شهرستانی که اعلام آمادگی کردند، اجراها به‌خوبی برگزار شد.

مدیرکل ارشاد استان کرمان ادامه داد: این جشنواره دیگر به یک مطالبه مردمی بدل شده است. سال‌ها برگزار شده است و مردم ارتباط خوبی با آن برقرار کرده‌اند و به‌خوبی از آن استقبال می‌کنند.

علیزاده همچنین گفت: ما امیدوار هستیم که دوباره کرمان محل برگزاری جشنواره باشد و بتوانیم میزبان آن باشیم. بر اساس تفاهم بین استاندار استان کرمان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است یک دوره سه‌ساله رخ دهد و در این سه سال دبیرخانه در استان کرمان باشد.

او درباره نقاره‌خانه تازه تأسیس نیز گفت: در افتتاحیه مجدداً احیا شد، در آنجا صحبت شد تا در صورت امکان به‌صورت مناسبتی فعالیت خود را داشته باشد. تلاش بر این است که تعطیل نشود. متولیانی از بخش خصوصی نیز دارد، آنان هم به این امر علاقه‌مند هستند.

مدیرکل ارشاد استان کرمان درباره اجراهای دیگر موسیقی در کرمان گفت: ما در کرمان اجراهای موسیقیایی را در بخش‌های مختلف سنتی، پاپ و نواحی خواهیم داشت. در طول سال بخش‌هایی از کرمان درزمینهٔ موسیقی نواحی فعالیت می‌کنند. سعی داریم با تعامل با دیگر دستگاه‌ها حواشی این موضوع را به حداقل برسانیم.