سرویس موسیقی هنرآنلاین: سومین روز جشنواره موسیقی نواحی ایران در حالی روزگذشته آغاز شد که در ساعات اولیه، این جشنواره میزبان مدیران وزارت ارشاد بود.

ساعات‌های آغازین این جشنواره طبق روال همیشگی با نشست پژوهشی با موضوع روش تحقیق در موسیقی اقوام با سخنرانی هومان اسعدی هیئت علمی دانشگاه تهران، استاد دانشگاه هنر و پژوهشگر و همچنین ساسان فاطمی استاد دانشگاه هنر و پژوهشگر در سالن سینما هتل پارس برگزار شد. مهمانان ویژه این نشست علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد و ابوالفضل صادقی‌نژاد بودند.

بخش دوم این جشنواره عصر همان روز با اجراهای شادیانه‌های اقوام ادامه پیدا کرد، جشنواره موسیقی نواحی با حضور ۱۴۰ هنرمند در کرمان در حال برگزاری است و جشنواره در بخش عمومی و تخصصی با حضور گروه‌های مختلف موسیقی نواحی از استان‌های مختلف کشور و سه گروه خارجی پیگیری می‌شود.

در حالی‌که بسیاری از شهروندان کرمانی استقبال خوبی از اجراهای عمومی آثار در پارک مادر شهر کرمان انجام دادند اما تالار اجتماعات اتاق بازرگانی به دلیل تعطیلی روز پنجشنبه از جمعیت کمتری در بخش راویان اصالت و پیشکسوتان برخوردار بود. این در حالی است که در اغلب معابر عمومی شهر کرمان تبلیغات محیطی گسترده‌ای انجام گرفته است.

از جمله مشکلاتی که در جشنواره به وضوح مشهود است فقدان کیفیت صدابرداری و ساندچک میکروفن نوازندگان و خوانندگان در تالار اجتماعات بود که بر نحوه اجرای گروه‌ها و هنرمندان تاثیر منفی گذاشته است.

برخلاف تالار اجتماعات، اما اجراهای عمومی در پارک مادر با استقبال گسترده مردم شهر کرمان روبرو است. استقبال مردم به گونه‌ای است که حتی در ساعت ابتدایی بامداد هم شاهد افزایش تعداد تماشاگران هستیم.

در این شب تنها اجراهای شمال و جنوب ایران با اقبال بیشتری مواجه شد و گروه‌های شرکت‌کننده شمالی شامل علی آباد کتول، گیلان و همچنین خوزستان با اجراهای متفاوت و هرازگاهی ترکیب به شکل پرفورمنس توانستند توجه همه را به خود جلب کنند.

استان‌های تربت‌جام، خوزستان، لرستان، شیروان، ایلام، جیرفت و بوشهر با گروه‌های سرو خراسان، میسان، سورنای حسین ولی‌نژاد، هزاردستان، سیمره، علی یونسی و شالو گروه‌های شرکت کننده در سومین شب یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی بودند.

همچنین از کرمانشاه گروه آوای گوران، جیرفت گروه چراغ گیلانی، ترکمن‌صحرا گروه مختوم قلی، میرجاوه گروه ندای تفتان، شیروان گروه دوستان و اردبیل گروه دالغین در شهرستان به اجرای برنامه پرداختند. شهرستان فهرج و ریگا نیز جزو شهرهای دیگر از کرمان بودند که میزبان جشنواره نواحی هستند.

احمد نظری از علی آباد کتول با اجرای موسیقی شهرستان خود که شامل موسیقی سریال "پایتخت" بود حسابی در جشنواره سر و صدا به پا کرد.

سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزارت ارشاد، محمدرضا علیزاده مدیرکل ارشاد استان کرمان، علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی، علی ثابت‌نیا مدیرعامل انجمن موسیقی ایران از جمله مهمانان ویژه شب سوم بودند.

یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران فردا شب جمعه 14 اردیبهشت ماه به کار خود پایان خواهد داد.