سرویس موسیقی هنرآنلاین: اولین نشست خبری سعید اوحدی به‌عنوان ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور اهالی رسانه برگزار شد. در ابتدای این نشست خبری اوحدی گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جایگاه‌های فرهنگی شهرداری باوجود ظرفیت و امکانات بالا بسیار مورد توجه قرار دارد، ما 35 فرهنگسرای مهم، 372 کتابخانه، 10 خانه موزه، 120 خانه فرهنگ، باغ کتاب، باغ‌موزه و... در اختیار داریم که باید در بهترین نو از آن‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: هدف ما این است که فرهنگ را در خدمت مردم آورده و بیشتر به این بخش توجه کنیم. با تولید محصول بر همین اساس سازمان فرهنگی مردم محور جلو خواهد رفت. از دیگر رویکردهای جدی ما توجه به بخش آموزش‌ و پرورش از جمله دانشگاه‌هاست.

او ادامه داد: همچنین در تمام مدت‌زمان مدیریتی خود سعی می‌کنم تا بیشترین بهره‌وری را با کمک هیئت‌امنا این سازمان داشته باشم. همچنین امسال ستاد ویژه‌ای با عنوان منتظران باران و در چارچوب گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل‌ شده است که محوریت برنامه‌های تصویب‌شده در آن نیز مشارکت مردمی و دارا بودن رویکردهای ترویجی، آموزشی و آیینی است.

اوحدی همچنین گفت: برای نیمه شعبان یک قطعه موسیقی با صدای محمد معتمدی و موسیقی و تنظیم کارکنان سازمان آماده شده که به‌زودی رونمایی خواهد شد، نام این کار "شرق آدینه" با شعری از حسین اسرافیلی است که کلیپ آن نیز با موضوع انتظار برای امام زمان (عج) است.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری در پاسخ به سؤال خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت ارکستر شهر تهران و اجراهای پاپ در برج میلاد نیز گفت: به‌تازگی جلساتی را با لوریس چکناوریان یکی از مفاخر موسیقی ایران داشته‌ایم که جزئیات آن را به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، درباره برج میلاد نیز زیاد به حوزه ما مربوط نبوده اما می‌دانم که در زمان عید نوروز و در این ایام میزبان موسیقی پاپ بوده است.

او در پاسخ به سؤال دیگری درباره توقف خانه شهریاران هم گفت: مدیریت این مرکز تغییر کاربری داده که به‌زودی فعالیت خود را از سر خواهد گرفت و مدیر آن نیز در هفته‌های پیش رو منصوب می‌شود.

رئیس اسبق سازمان حج و زیارت درباره فعالیت‌های خودسرانه برخی فرهنگسرا نیز گفت: بهتر است از این کلمه خودسرانه استفاده نکنیم. فرهنگسراها ظرفیت‌های فرهنگی هستند که گفتمان عمومی ایجاد می‌کنند. آن‌ها باید برنامه محور عمل کنند و رفتار جزیره‌ای در آن‌ها پذیرفته نیست. مسئله این بود که بسیاری از کارهای اجرایی سازمان پیش‌ از این در ستاد مرکزی شکل می‌گرفت که این مسئله باید به فرهنگسراها تفویض شود و آن‌ها را به سمت این مسئله که تولید و برنامه فرهنگی باید مخاطبش همه مردم باشند، هدایت کرد.

وی افزود: رویکرد ما استفاده از تمامی سلایق است با این شرط که ارزش‌های کشوری ما در جای خود باقی بماند، هدف اصلی ما توجه به سلایق و ارزش‌هاست. رویکرد ما اما به سمت حمایت از تولید توسط جامعه فرهنگ و هنر است. سعی خواهیم کرد در این راه به مسئله احقاق حقوق شهروندی نیز توجه کنیم. البته باید به این مسئله توجه کنیم که در فاصله یک‌ماهه از شروع مدیریتم نمی‌شود انتظار داشت که مثلاً پروژه فاخری چون پردیس تئاتر تهران به بهره‌برداری کامل برسد. ما سعی می‌کنیم با تعبیر رهبر معظم انقلاب، کار فرهنگی را جهت‌مند و هنرمندانه پیش ببریم. من تأکید دارم که مناسبت‌ها بهانه عرضه کار فرهنگی هستند.