به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی سیزدهم اردیبهشت‌ماه ساعت 20 در سالن داریوش شهر بجنورد به اجرای برنامه می‌پردازد.

در این برنامه 14 قطعه اجرا می‌شود؛ دو قطعه ایران و تبریز در مه با اشعاری از افشین یداللهی و آهنگسازی بابک برزین، "ایران جوان" با آهنگسازی پیمان سلطانی و شعر بیژن ترقی، "خوشه چین" از روح‌الله خالقی  با شعر کریم فکور از قطعات این برنامه هستند.

در لیست قطعات اجرای ارکستر ملی ایران می‌توان به "ساغر" از همایون خرم و شعر معینی کرمانشاهی، "از خون جوانان لاله دمیده" از عارف قزوینی و "جام مدهوشی" از علی تجویدی با شعر بیژن ترقی، 2 قطعه "از تنهایی گریه مکن"، "مرا رها مکن" ساخته ابوالفضل صادقی‌نژاد با اشعار محمدرضا یار، قطعه "سپید و سیاه" به آهنگسازی نسیم شاملو و 3 قطعه بی‌کلام؛ "سرود گل" ،"بیاد صبا- نغمه ترک" و "سبکبال" از حسین دهلوی، اشاره کرد.

همچنین ارکستر ملی ایران در این کنسرت یک قطعه بی‌کلام محلی خراسان جنوبی را اجرا می کند. این برنامه با همکاری مرکز ایده و بنیاد فرهنگی هنری رودکی و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

photo_2018-04-25_15-08-55