سرویس موسیقی هنرآنلاین: بابک زرین آهنگساز و تنظیم‌کننده که این روزها قطعات زیادی از او در فضای مجازی از آلبوم سالار عقیلی تا محمدرضا فروتن شنیده می‌شود، به‌تازگی ساخت سرود تیم ملی برای جام جهانی 2018 را با صدای سالار عقیلی و شعری از به پایان رسانده است.

او درباره فعالیت‌های دیگر خود گفت: این روزها مشغول کار روی فصل دوم سریال "ساخت ایران 2" هستم. این مجموعه به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور و امیر پروین حسینی با حضور بازیگرانی نظیر امین حیایی، محمدرضا گلزار، سحر دولتشاهی، سارا بهرامی و محسن کیایی و... در 26 قسمت تهیه شده که قرار از امروز 29 فروردین در شبکه نمایش خانگی توزیع ‌خواهد شد.

وی افزود: قطعات با کلام موسیقی این سریال توسط من ساخته شده و فضای اکتیو پروژه را در ساخت موسیقی تیتراژها مدنظر قرار دادم. تیتراژ ابتدایی سریال "ساخت ایران 2" با صدای سعید شریعت و اشکان کیانی تهیه شده است. دو خواننده جوانی که خودم تهیه‌کننده آثارشان هستم. ترانه این اثر توسط حسین غیاثی سروده شده و تنظیم هم اثری از بهتاش زرین است. امیرعباس گلاب هم خواننده تیتراژ پایانی است و ترانه این اثر نیز از حسین غیاثی و تنظیم هم از بهتاش زرین و حامد حسینی است.

او ادامه داد: مراحل ضبط موسیقی همچنان ادامه دارد و کارهای جدید را به‌مرور تولید می‌کنیم، اما فکر می‌کنم برای بین سریال 5 یا 6 قطعه با کلام دیگر هم داشته باشیم که در آینده جزئیات آن‌ها را اعلام خواهم کرد.

زرین همچنین گفت: من از همکاری با همه خوانندگانی که با آن‌ها کار کرده‌ام لذت می‌برم. سالار عقیلی با اجرایش در استودیو من را خیلی متعجب می‌کند. همیشه جوری می‌خواند که فکرش را نمی‌کنید. او به‌یک‌باره تحریرهایی می‌زند که من متقاعد می‌شود که از آن تحریر استفاده کند. بعضی از خوانندگانی که با آن‌ها کار کرده‌ام، بازیگرهای خوبی هستند و می‌دانند با ملودی‌ها چگونه باید برخورد کنند. بعضی از کسانی که ملودی برایشان می‌فرستم، با ملودی گریه می‌کنند و بعد اجرا می‌کنند. این افراد از کسانی که نسبت به ملودی و اجرا بی‌تفاوت‌اند، متمایز هستند. برخی به حدی با ملودی‌هایم انس می‌گیرند و آن‌ها را می‌خوانند که انگار خودشان ملودی را ساخته‌اند؛ مانند یک آهنگساز که بهتر می‌داند کدام کارش را چگونه بخواند.

این موزیسین در پایان نیز گفت: اکثر خوانندگان یک‌شکل خاص ملودی و اجرا را در پیش‌گرفته و از آنکه تغییری در کارشان به وجود آورند می‌ترسند. آن‌ها می‌ترسند با تغییر در کارشان، سقوط کنند. مثلاً این ترس در سالار عقیلی و همایون شجریان ریخته است. این مسئله در میان شاعران هم مشهود است، مثلاً شهیار قنبری و یغما گلرویی نیز متنوع‌اند و شاخه‌های مختلفی در شعرشان دیده می‌شود. من چون خودم هم اهل ریسک هستم، از خوانندگان و شاعرانی که ریسک می‌کنند خیلی لذت می‌برم.