سرویس موسیقی هنرآنلاین: جلسه عوامل سومین جشنواره موسیقی معاصر متشکل از نوید گوهری مدیر هنری و احسان تارخ مدیر اجرایی، آیدین صمیمی مخفم مشاور هنری و اصحاب رسانه در کتابخانه موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

در ابتدای این نشست احسان تارخ گفت: این فستیوال یک رویداد فرهنگی و هنری خصوصی است که در اولین دوره با مشارکت نهادهای مختلف فرهنگی و هنری برگزار می‌شود که به برخورد آهنگسازان با جریان‌های مختلف موسیقی معاصر و معرفی بیشتر آثار آن‌ها با توجه به حضور بین‌المللی هنرمندان ایران در رویدادهای خارجی ازجمله اهداف برگزاری است.

وی افزود: در سومین دوره از این فستیوال 133 هنرمند شرکت کرده که از میان آن‌ها 27 نفر توانستند به مرحله نهایی دست پیدا کردند که از کشورهای آلمان، بلژیک، لهستان، جمهوری چک، ایتالیا و... حضور پیدا خواهند کرد، همچنین دانشگاه علمی کاربردی واحد 46 نیز به‌عنوان یکی از حامیان ما خواهد بود.

او ادامه داد: تالار حافظ، تالار رودکی، برج آزادی، کارگاه دانشگاه علمی کاربردی میزبان ما برای اجرا و برنامه‌های این فستیوال خواهند بود، ما تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم که فستیوال در حد استانداردهای بین‌المللی و در قالب یک رویداد مرجع میزبان هنرمندان و مخاطبان موسیقی باشیم. به هر صورت مخاطبان با دیدن آثار به صحنه رفته می‌توانند با ۸۰ رویکرد متفاوت موسیقی مواجه شوند که این می‌تواند دربرگیرنده نکات مهمی باشد که می‌توان روی آن تمرکز کرد.

نوید گوهر مدیر هنری این جشنواره هم گفت: برای افتتاحیه مراسمی با حضور یک هنرمند آلمانی در نظر گرفتیم، ضمن آنکه در این فستیوال پروژه‌ای با عنوان "الواح پولادین" طراحی کردیم که بر اساس ساختار صوتی مبتنی بر اندیشه‌های عبدالقادر مراغی بوده که سیف ا.. شکری طراح آن است. ما دوست داریم مرز میان تصویر و صوت را به هم نزدیک‌تر کرده و با توجه به اهمیت مخاطب در موسیقی معاصر به این نکات توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

آیدین صمیمی مخفم نوازنده و مشاور این فستیوال هم گفت: برنامه کاری ما طبق روال گذشته پیش می‌رود با این تفاوت که ما امسال از حضور آهنگسازان خانم استفاده بیشتری کرده‌ایم چرا که برخلاف عموم در کل دنیا این بخش کمتر توجه می‌شود و ما آن‌ها در این جشنواره پررنگ کرده‌ایم. امید است که این اتفاق باعث شکوفایی هر چه بیشتر آن‌ها شود.

سومین فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران از روز ۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت سال جاری با حضور هنرمندان ایرانی و ۶ کشور خارجی در موزه هنرهای معاصر تهران، تالار رودکی، برج آزادی و کارگاه دکور سالن حافظ برگزار می‌شود.