سرویس موسیقی هنرآنلاین: علی شمس خواننده و آهنگساز در گفت‌وگوی خود درباره کنسرت خود اظهار کرد: در کنسرت پیش رو قرار است 14 قطعه به آهنگسازی، تنظیم و خوانندگی من و بر روی اشعاری از دکتر مرتضی شمس و خودم اجرا شود.

وی با بیان برنامه‌های در نظرگرفته شده برای اجرای خود اشاره کرد: برخی از قطعات با تنظیم و سازبندی جدید اجرا خواهند شد.

این خواننده و نوازننده درباره شکل گیری گروه بیان کرد: در سال‌های میانی دهه هفتاد و با توجه به موج فراگیر موسیقی تلفیقی و فیوژن که در دنیا و همچنین ایران به راه افتاده بود، ما نیز با فکر تلفیق موسیقی، فعالیت خود را آغاز کردیم.

شمس با اشاره به حضور گروهش در سه دوره جشنواره‌ موسیقی فجر در سال‌های 86 تا 88 که یکی از میادین حائز اهمیت است، گفت: از سال 89، بخش پاپ دوباره از جشنواره کنار گذاشته شد، در حالی که این بخش در طول سه سال برگزاری‌اش، روندی رو به رشد داشت. با این حال، گروه ما با همه‌ی توان کوشید تا نوع موسیقی را که به آن اعتقاد داریم زنده نگه دارد. برای همین از سال 89 تاکنون هر سال اجراهای گوناگونی در تالار رودکی، مؤسسه‌ی محک، خانه‌ هنرمندان و مجموعه‌ آزادی داشته‌ایم.

این خواننده و نوازنده پیانو ضمن اشاره به پیشینه آکادمیک خود در زمینه‌ موسیقی و آواز کلاسیک، درباره‌ نوع موسیقی که گروهش اجرا می‌کند اظهار کرد: افزون بر این تجربه در موسیقی کلاسیک، تجربه‌های فراوانی هم در گونه‌های راک و جز داشته‌ام و در کنار مشورت‌هایی که از استادانم، همچون مصطفی کمال پورتراب و حسین دهلوی می‌گرفتم، کوشیدم به نوع دیگری از موسیقی با کلام فارسی برسم که این نوعِ دیگر حاصلش، این نوع موسیقی راک تلفیقی است که با گروه اجرا می‌کنیم.

گروه علی شمس سال‌هاست فعالیت رسمی خود را در زمینه موسیقی تلفیقی آغاز کرده و تا کنون چندین اجرا در سالن برج آزادی روی صحنه برده است.

گروه علی شمس به این ترتیب است: رضا بنایی نیا (نوازنده درامز)، اشکان شاهرخ (گیتار الکتریک)، پوریا علی میرزایی (گیتار بیس) و علی شمس (پیانو، گیتار الکتریک، هارمونیکا).

گروه موسیقی علی شمس 31 فروردین از ساعت 20:30 در سالن اصلی برج آزادی روی صحنه می‌روند.