سرویس موسیقی هنرآنلاین: گروه آوازی تهران (وکاپلا) به سرپرپستی میلاد عمرانلو در  اجرای پیش رو با آرمان گرشاسبی به‌عنوان خواننده مهمان تازه این گروه همکاری و روی صحنه خواهند رفت.

عمرانلو درباره این اجرا گفت: این خواننده‌ موسیقی سنتی ایران به‌تازگی در یکی از قطعات آلبوم "ایران من" با آهنگسازی سهراب پورناظری و خوانندگی همایون شجریان به‌عنوان هم‌خوان حضور داشت و سابقه همکاری با مجید درخشانی را نیز دارد.

او ادامه داد: از زمانی که تئاتر به برنامه‌های تالار وحدت اضافه شده، مشکلات گروه‌های موسیقی چندین برابر شده است. حدود هفت یا هشت سال پیش، کنسرت‌های موسیقی در تالار وحدت، حدود ساعت هشت شب برگزار می‌شد اما حالا که کنسرت‌های موسیقی ساعت 10 شب برگزار می‌شود، دختران جوانی که برای اجرای ما به کنسرت می‌آیند، آخر شب چگونه باید به خانه برگردند؟ کنسرت سال قبل ما، از بهترین اجراهای ما بود که متأسفانه خیلی‌ها آن را از دست دادند. به همین دلیل ما اجرای پیش رو را برای ساعت 8 شب در یک سالن دیگر انتقال دادیم.

عمرانلو همچنین گفت: ما چهار عضو ثابت داریم. خواننده‌های ما معمولاً 16 نفر هستند که سال قبل بعضی از خوانندگان ما به دلایلی دیگر نمی‌توانستند با ما باشند و گروه را ترک کردند. در چنین مواقعی انتخابی چندمرحله‌ای می‌گذاریم و از جنبه‌های مختلف خوانندگان حضور یافته را بررسی می‌کنیم و از آن طریق یکی دو نفر را به گروه اضافه کردیم. ممکن است تا یکی دو سال به عضوی احتیاج نداشته باشیم و این امکان هم وجود دارد که عضوی به هر دلیلی گروه را ترک کند که دوباره عضوگیری خواهیم کرد.

وی افزود: گروه آوازی تهران (وکاپلا) یک گروه کر آکاپلا است که فعالیت خود را به سرپرستی بنده در زمستان 84 آغاز کرد. این گروه در سال 85 سبک جدید خود را با الهام از گروه‌های اروپایی آغاز کرد و فصلی نو را در موسیقی آکاپلای ایران رقم زد. اولین کنسرت وکاپلا به شیوه جدید در مرداد سال 86 در سالن رودکی برگزار شد.

کنسرت "وکاپلا" گروه آوازی تهران روز جمعه ۲۴ فروردین ساعت 20 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.