هنرآنلاین: مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت ظهر روز سه‌شنبه 21 فروردین ماه در باغ زیبا با حضور جمع کثیری از هنرمندان برگزار شد.

سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در این مراسم گفت: این موسسه با حضور و حمایت هنرمندان آغاز به کار کرده و امید است که در ادامه و آینده نیز همین روال پیش گرفته شود. این مراسم‌ها فرصتی است که باعث می‌شود حداقل سالی یک بار همدیگر را ملاقات کنیم و این خیلی خوب است، فروردین‌ماهی‌ها خصایص خاصی دارند و برای تمام فصول هستند. هر وقت اراده کنند تابستانی و هر وقت بخواهند، زمستانی می‌شوند.

وی افزود: تعداد متولدین این ماه بسیار زیاد و نزدیک به 80 نفر است که امروز میزبان 40 نفر از هنرمندان متولد این ماه هستیم، این هنرمندان هستند که به موسسه ما اعتبار می‌دهند و حمایت‌های آنهاست که باعث تمایز موسسه ما با دیگران شده است. اگر حمایت افراد نباشد باید فاتحه موسسه را خواند، از دوستان می‌خواهم هرکجا که صلاح می‌ببینند حمایت خود را دریغ نکنند.

او ضمن گلایه به برخی از اظهار نظرها دربار ه این موسسه ادامه داد: این موسسه با سختی‌های فراوان شکل گرفته و افراد نمی‌توانند خارج از گود بیایند و درباره آن نظر دهند. همچنین اعضای هیات امنا، نمایندگان دستگاه‌های مختلف عضو هستند و با توجه به تغییرات در وزارتخانه، نمایندگان جدید معرفی شدند. علاوه بر این امسال هزینه عضویت در موسسه افزایش یافته که بزودی به حساب شما واریز خواهد شد.

عظیمی همچنین گفت: باید اضافه کنم که این موسسه براساس چارچوب وظایف خود عمل کرده و مصوبه آن زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین و تصمیمات براساس اعضای هیأت مدیره گرفته می‌شود. خیلی‌ها گفته‌اند چرا همه هنرمندان عضو این موسسه نیستند در جواب آنها باید بگویم که اگر به این شکل پیش می‌رفت موسساتی نظیر صندوق اعتباری هنر تشکیل نمی‌شد.این موسسه افراد بالای 60 سال را پوشش می‌دهد و قرار است بزودی از نخبگان پیشکسوت عرصه هنر نیز که 750 عضو دارد هم تقدیر شود.

او اضافه کرد: اگر دوستان نمی‌توانند کمکی کنند و خارج از گود ایستاده‌اند حداقل چوب لای چرخ ما نگذارند، این موسسه تا به امروز با مشقت فراوان شکل گرفته و به اینجا رسیده است. ما مدینه فاضله نیستیم!  پس تنها کسی می‌تواند اظهار نظر کند که عضو آن باشد.

غلامرضا ملک عراقی، درویش رضا منظمی، میثاق امیر فجر، اصغر رفیعی‌جم، کاظم هژیر آزاد، یونس آبسالان، ابراهیم نظری سنگرودی، علی اصغر مصورزاده، سیدکمال میرطیبی، انسیه شاه‌حسینی، محسن دلجو، حسن آهنگران، اسماعیل نیکبخت زاویه، احمد نجفی، امیر همتی، فاطمه راکعی، بهروز کریمی، ولی شیراندامی، محسن کوهستانی، محمدمهدی علی‌محمدی، هادی مرزبان، خسرو حکیم‌رابط، حسین زمرشیدی، جواد افشین‌نژاد، محمدهادی گلریز خاتمی، مرتضی کاشی تراش اصفهانی، عنایت بخشی، افشین بختیار، دلاور هاشم‌لو، ژرژ پطرسی، رضا صابری، یوسف پوریا، عباس راحمی‌پور، جمشید جهانزاده، محمود فرهمندبافی، علیرضا کریمی تبریز، هاشم محققی فرد، رضا شفیعیان، آتش تقی‌پور، منصور وفایی، عبدالصمد حاج صمدی،  سیمین غانم، جاوید مجلسی، حسین زندباف، سهراب سلیمی، محمدعلی کشاورز، اسماعیل سلطانیان، محمدعلی بهمنی، سیدمحمد میرزمانی، مرتضی صفاریان، مرشد حسن میرزاعلی و... از جمله هنرمندانی بودند که این مراسم به افتخار آنها برگزار شد.