سرویس موسیقی هنرآنلاین: بزرگ لشگری آهنگساز و نوازنده ویولن و استاد موسیقی که مدت‌ها در بستری بیماری بود سه‌شنبه ٢١ فروردین‌ماه به دلیل بیماری و کهولت در سن ٩٤ سالگی از دنیا رفت. فاضل جمشیدی خواننده در گفت‌وگو با ایسنا این خبر را تأیید کرد.

بزرگ لشگری در سال ۱۳۰۲ در خانواده‌ای که همگی با موسیقی آشنا بودند در تهران متولد شد و پس از پایان تحصیلات ابتدایی بود که به موسیقی روی آورد. او در 15 سالگی بنا به تشویق مادرش، برای فراگیری علم موسیقی، ویولن را نزد او فراگرفت و چندی بعد کمانچه را در محضر استادانی چون حسن بهاری، اصغر بهاری که دایی و پسرخاله‌اش بودند شروع کرد.

لشگری دو سال بعد برای یادگیری نت و آموختن علمی موسیقی به کلاس ابوالحسن صبا رفت، سپس نزد استادان دیگری مانند حسین یاحقی، ابراهیم منصوری، مهدی خالدی، روبیک گریگوریان، روح اله خالقی و ملیک آبراهیمیان آموزش دید.

او در سال ۱۳۲۴ به‌عنوان سولیست ویولن در روزهای جمعه در رادیو همکاری خود را با این سازمان شروع کرد و در ارکسترهای رضا محجوبی، ابوالحسن صبا، ابراهیم منصوری و مهدی خالدی شرکت کرد.

بزرگ لشگری در زمان تأسیس تلویزیون ملی با مرتضی حنانه به تلویزیون رفت و سرپرستی ارکسترهای سازهای ملی را به عهده گرفت و مدت 41 مجموعاً در رادیو و تلویزیون حضور داشت.

این هنرمند در مراسمی که دو سال قبل در موزه موسیقی برپا شد ساز خود را به موزه اهدا کرد.

مراسم تشییع بزرگ لشگری پنجشنبه 23 فروردین ساعت 9 صبح از مقابل تالار وحدت انجام می‌شود.

همچنین مراسم یادبود او شنبه 25 فروردین‌ماه از ساعت 16 الی 17:30 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.