به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایلنا، کنسرت محسن شریفیان (آهنگساز و خواننده بوشهری و گروه لیان) که ۱۱ فروردین در شهر کلمه برگزار شد، با حواشی فراوانی در قبل و بعد از برگزاری روبرو شد. قطعی غیرعادی برق و اینترنت شهر کلمه از توابع استان بوشهر در حین اجرای کنسرت محسن شریفیان که به دستور یکی از مقامات این شهرستان انجام شد، باعث نیمه تمام ماندن کنسرت شریفیان و گروهش شد. در پی این مساله، امام جمعه برازجان و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیانیه‌هایی مجزا صادر کرده و نسبت به این موضوع واکنش‌هایی متفاوت نشان دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در گفتگویی در واکنش به پیامدهای این اجرا گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر مجوز را صادر کرده و پای آن هم ایستادیم چون قانونی بود. با توجه به اینکه فشارهایی آوردند که نمی‌گذاریم کنسرت برگزار شود اما پس از استعلام‌های شورای تامین و فرمانداری دشتستان برای تامین امنیت، این مجوز را صادر کردیم و پای آن هم ایستادیم چون مجوز قانونی بود.

ماحوزی در تشریح جزئیات این برنامه گفت: هرچند این برنامه موسیقی، کنسرت نبود؛ درواقع برنامه‌ای برای جشن میلاد حضرت علی (ع) بود که در بخشی از آن قرار بود گروه موسیقی لیان هم اجرا داشته باشد. بخشی از برنامه هم خوب پیش رفت حتی آقای شریفیان در این برنامه ۶ ترک خواند اما در پایان برنامه‌ی ایشان، ناگهان برق قطع و دوباره وصل می‌شود و بار دیگر قطع می‌شود که با همکاری خوب نیروی انتظامی مردم محیط ورزشگاه را ترک می‌کنند.

او ادامه داد: بیش از ۵ هزار نفر در آن استادیوم که محل اجرای برنامه جشن بود، حضور داشتند اما خوشبختانه با آن اتفاقات کسی آسیبی ندید و مردم کاملا عادی استادیوم را ترک کردند. فرمانداری و استانداری بوشهر هم پیگیرند که مشخص شود چه کسانی مسبب قطعی برق در شب برگزاری جشن بوده‌اند اما تاکنون نتیجه به ما اعلام نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر درباره بیانیه‌هایی که ازسوی امام جمعه برازجان و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره گروه موسیقی لیان و این برنامه جشن صادر شده، گفت: همین مواضع روی این ماجراهایی که شب ۱۱ فروردین رخ داد، تاثیر گذاشته اما باید بدانید ما در سال ۹۶ حدود ۴۰۰ اجرای موسیقی صحنه‌ای در استان بوشهر داشته‌ایم.

ماحوزی تصریح کرد: در این شهرستان، تنها با گروه آقای محسن شریفیان یعنی گروه لیان مخالفت می‌شود و هیچ گروه موسیقی دیگری چنین مشکلی ندارد. مثلا در همین شهر برازجان که امام جمعه آن معترض شده‌اند، بیش از ۱۰ کنسرت در سال اخیر برگزار شده. می‌شود گفت برخی از متعصبان تنها نسبت به آقای شریفیان موضع دارند و در سایر موارد ما هیچ مشکلی تاکنون نداشته‌ایم.

او با بیان اینکه بیشترین آمار اجرای موسیقی صحنه‌ای در استان‌ها متعلق به بوشهر بوده؛ درحالیکه این استان یک میلیون و صد هزار نفر جمعیت دارد گفت: همه این اجراها هم مخاطب دارد و سالن‌های ما پر است. اگر در روز سه سانس هم اجرا شود هر سه نوبت پر می‌شود؛ یعنی هیچ مشکلی در زمینه صدور مجوز برای اجرای موسیقی نداریم. برای آینده هم مشکلی در زمینه اجرای موسیقی به وجود نخواهد آمد. مجوزهای تازه‌ای هم صادر شده و از هفته آینده اجرای کنسرت‌ها در بوشهر ادامه می‌یابد.

تلاش برای اخلال در مراسم دارای مجوز قانونی تضییع حقوق مردم است

مشاور وزیر کشور برهم زدن مراسم های قانونی را اقدامی خلاف قانون و منطق دانست و آن را تضییع بارز حق الناس و حقوق شهروندی ذکر کرد.

به گزارش ایسنا، روح الله جمعه‌ای مشاور وزیر کشور با اشاره برهم خوردن مراسم کنسرت موسیقی در برخی مناطق کشور در ایام نوروز گفت: طبق قانون هر مراسمی که دارای مجوز قانونی می باشد از تمامی حقوق قانونی و رسمی برخوردار بوده وهرگونه اخلال و تلاش برای برهم زدن آن اقدامی مجرمانه و قابل پیگرد می باشد.

وی ماهیت برگزاری مراسم هایی مانند کنسرت را علاوه بر ایجاد فضای بانشاط و شاد در جامعه، اقدامی فرهنگی دانست و گفت: هر جامعه ای برخوردار از سلائق و خرده فرهنگ ها و برداشت های متنوع از عرف و یا آیین هاست اما فقط قانون، ملاک و معیار درستی و نادرستی اعمال سلایق است و تصویب قانون نیز دارای مراحلی است که در جمهوری اسلامی ایران شورای نگهبان با حضور فقهای عالم و حقوقدانان حاذق بر تصویب قوانین نظارت دارند لذا هرگونه اقدام علیه اقدامات قانونی در گام اول بی اعتبار دانستن مراجع قانونی و نهادهای قانونگذار است.

جمعه ای افزود: از سوی دیگر مراسم هایی که دارای مجوز قانونی از مراکز ذیصلاح می باشند و با استقبال مردم روبرو می شوند از مظاهر زیبای مردمسالاری دینی می باشد و برهم زدن و هرگونه تلاش برای اخلال در آن مصداق بارز تضییع حق الناس یا همان حقوق شهروندی می باشد و لازم است مراجع ذیصلاح نسبت به جلوگیری از توهین و اهانت به قوانین و مقررات و تضییع حقوق مردم اقدام نمایند.