به گزارش هنرآنلاین، قطعه تصویری "ساز کن" در دستگاه سه‌گاه با آهنگ و تنظیم محمدجلیل عندلیبی و صدای دکتر احمد کامیار روی شعری از شهریار اجرا شده است.

"ساز کن" گروه‌نوازی است متشکل از همنشینی شش ساز متعارف موسیقی اصیل ایرانی که کارگردانی قطعه تصویری‌اش را امین فرج پور انجام داده است. این قطعه اولین آهنگ آلبوم "تنگ شکر" است که به زودی روانه بازار موسیقی خواهد شد.

محمد جلیل عندلیبی، سالار عندلیبی، آراس رجبی و محمد گل عنبر به‌عنوان نوازندگان گروه موسیقی مولانا در این قطعه حضور داشته‌اند.

رویکرد محمد جلیل عندلیبی در این اثر بازنمایی ظرفیت‌های دیگری از موسیقی اصیل ایرانی در فضای گروه نوازی، ساز و آواز و فضای ارکسترال بوده است. این آهنگساز موسیقی ایرانی در عین حال کوشیده رویکرد جدیدی از کاربرد کلام شاعران معاصر را در فضاهای تغزلی و حماسی بیازماید.

احمد کامیار از سال 66 تا 71 در کلاس آواز علیرضا افتخاری (در هنرستان موسیقی اصفهان) ردیف‌های سید حسین طاهرزاده را آموخت و برای افزایش شناخت از مکتب اصفهان در کلاس‌های علی‌اصغر شاه زیدی و دیگر اساتید این شیوه آوازی حاضر شد.

در سال 75 به محضر استاد محمدجلیل عندلیبی راه یافت و سولفژ، تئوری موسیقی و ردیف سه‌تار عبدالله دوامی را نزد او فرا گرفت. در ادامه در تار و سه‌تار را نزد همایون یزدانی و هدایت الله سیاره آموخت. "شب آرزو" اولین آلبوم این خواننده موسیقی ایرانی است که در سال 88 با آهنگسازی همایون یزدانی منتشر شد.