سرویس موسیقی هنرآنلاین: گروه آلمانی شیلر به سرپرستی کریستوفر ون دیلن طی سه شب با اجرای اختصاصی قطعه "برلین _ تهران" و چند قطعه جدید در تالار بزرگ وزارت کشور به تهیه‌کنندگی مهدی کاشی و مصطفی کبیری روی صحنه رفت.

ون دیلن که آذرماه امسال برای نخستین بار در ایران به اجرا پرداخت، برای حضور مجددش قطعات را با تنظیمات ریتمیک تر و با حال و هوای مخاطبان ایرانی به اجرا درآورد. طبق گفته این موزیسین بین‌المللی، مخاطبان ایرانی برای اجرا هیجان خاصی دارند، به همین دلیل تنظیم قطعات با تور کنسرت اروپایش تفاوت‌هایی به لحاظ ریتم داشت.

کنسرت گروه شیلر با پخش تیزری از حضور این گروه در تهران آغاز شد و ون دیلن با در دست‌ داشتن تلفن همراهش روی صحنه آمد و شروع به فیلمبرداری از هیجان و اشتیاق مخاطبانش در ایران و تشویق‌های پیاپی آن‌ها کرد تا بتواند این لحظات را با مردم آلمان نیز به اشتراک بگذارد. به قول خودش این نخستین بار بود که با دوربین روی صحنه حاضر می‌شد تا مردم آلمان هم، او و استقبال ایرانیان از اجرا را باور داشته باشند.

یکی از تفاوت‌های عمده اجرای شب گذشته "شیلر" با اجرای چند ماه قبل این گروه در تهران مربوط به نوازندگی گیتار الکتریک بود. در اجرای قبلی نوازندگی گیتار الکتریک وجود نداشت اما این بار ون دیلن و گروهش برخی قطعات را با همراهی گیتار الکتریک تنظیم کرده بودند.

قطعه "برلین-تهران" اثری بود که ون دیلن به‌طور اختصاصی برای این کنسرت تدارک دیده بود که با درخواست مخاطبان، دو بار اجرا شد و هر دو بار با واکنش خوب حاضرین در سالن مواجه شد.

از دیگر نکات قابل‌توجه این اجرا حضور مارتین رابرتس نوازنده سینتی سایزر و گیتار الکتریک بود که هیجان اجرا را دوچندان می‌کرد. اجرای برخی از قطعات با همراهی ساز گیتار الکتریک، رنگ تازه‌ای به کنسرت داده بود و همین امر موجب توجه تماشاگران به این نوازنده شد.

ون دیلن در طول کنسرت چند بار از حاضرین در سالن تشکر کرد و حضور مجددش در تهران و برگزاری کنسرت در جمع مخاطبان ایرانی را باعث افتخار خود دانست.

در ادامه، قطعاتی مانند "تو را حس می‌کنم"، "برلین، مسکو"، "بی‌‌وزنی"، "آرام"، "تمسخر"، "روزی روزگاری" و... به اجرا درآمدند که تنظیم متفاوت‌تری ازآنچه منتشرشده بود داشتند.

این گروه شب گذشته با هنرمندی ون دیلن (آهنگساز و نوازنده کیبورد)، کیلفورد هویت (نوازنده درامز) و مارتین رابرتز (نوازنده سنتی سایز و گیتار) در سالن وزارت کشور روی صحنه رفت و 17 قطعه بی‌کلام الکترونیک را اجرا کرد.