هنرآنلاین: جشن تولد هنرمندان پیشکسوت حوزه‌های مختلف هنری متولد اسفندماه به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور حمید شاه‌آبادی معاون صدا رسانه ملی، احمد صدری مشاور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و جمعی از هنرمندان پیشکسوت در باغ زیبا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم هنرمندان پیش از آغاز برنامه به‌صورت رسمی، دسته‌جمعی به باغ زیبا رفته و سه نهال را به‌صورت مشترک به مناسبت روز درختکاری کاشتند.

سپس سرود ملی جمهوری اسلامی ایران توسط رشید وطن‌دوست به‌صورت زنده اجرا شد و بعد از آن نیز کلیپی از مراسمی که سال گذشته در موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شده بود، پخش شد که در این کلیپ هنرمندان متولد اسفندماه درباره موسسه صحبت کرده بودند.

سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در این مراسم گفت: پیش از هر چیز بابت سانحه سقوط هواپیما یاسوج و شهدای امنیت کشور که بسیار تأسف‌بار بود، تسلیت عرض می‌کنم، همچنین در سفرهایی که برای هنرمندان داشتیم یک سری محدودیت‌هایی وجود دارد و از همین‌جا عذرخواهی می‌کنم

وی افزود: یک خبر خوب هم دارم، اینکه چندی پیش داریوش ارجمند درخواست ارسال نامه‌ای به دکتر نوبخت را برای وضعیت هنرمندان داشتند که امروز مطلع شدیم این اتفاق میسر شده و با دکتر نوبخت صحبت کردند. سخنگوی دولت هم قول‌هایی را درباره حمایت از هنرمندان دادند در نتیجه امیدواریم خبرهای خوبی را به‌زودی بشنویم.

او ادامه داد: همچنین از آقای شاه‌آبادی درخواست می‌کنم که یک نماینده فعال برای حضور در هئیت امنای موسسه معرفی کنند چون به‌عنوان رئیس هیئت‌امنای اسبق این موسسه می‌توانید ما را در امر اطلاع‌رسانی و خبری در رسانه ملی یاری کنید.

در ادامه برنامه مهدی شاه‌آبادی معاون صدا رسانه ملی ضمن خوش‌آمد به حضار گفت: در تمام مدت فعالیتم در حوزه فرهنگ و هنر هرآنچه که برای هنرمندان انجام دادم بر اساس عشق و علاقه و همچنین تکلیف بوده است. کسانی که می‌توانند بهترین پیام‌آور نیکی‌ها باشند هنرمندان هستند و خوشحالم کشورمان از این دست هنرمندان کم ندارد. نکته‌ خوشحال‌کننده اینجاست که در ابتدا این موسسه ۴۰۰ نفر عضو داشت و الان بیش از ۷۰۰ نفر عضو دارد و آقای عظیمی هم با جدیت و عشق این کار را ادامه می‌دهد.

وی افزود: یکی از وظایف من این است که برای تأثیرگذاری بیشتر این موسسه تلاش کنم در نتیجه چون خودم رادیویی هستم به شما هم گوش دادن به رادیو را پیشنهاد می‌کنم. حتماً بخشی از برنامه‌های‌مان را برای انتقال تجربیات‌ هنرمندان پیشکسوت قرار خواهیم داد و امیدوارم راوی صادقی باشیم.

در این مراسم از هنرمندان پیشکسوت متولد اسفندماه، همچون محمدحسن داورزنی، منصور تام‌سن، علی فرامرزی، سیاوش طهمورث، احمد پوررفیع عربانی، رشید وطن‌دوست، علی فریدونی، کریم بهمنی، رضا برجی، ذبیح‌الله احمدی، مرتضی دل‌شب، طاها بهبهانی، مهدی شمس‌نیکنام، عزت الله رمضانی‌فر، ناصر جواهر‌پور، آلبرت کوچوئی، صفرعلی اصغرزاده، مهربانو توفیق، جلیل فرجاد، محمود نادعلی، محمدسعید شریفیان، پرویز ایزدپناه، سیروس گرجستانی و محمدعلی شیرازی تجلیل شد.