سرویس موسیقی هنرآنلاین: کنسرت پرواز همای به همراه ترکیب تازه‌ای از گروه "مستان" جمعه شب در تالار بزرگ وزارت کشور با سبکی متفاوت از دیگر اجراها میزبان علاقه‌مندان موسیقی بود.

همای در این کنسرت حرکت قابل تقدیری انجام داد و هریک از قطعات خود را به یکی از اساتید بزرگ موسیقی تقدیم کرده و نام و تصویر آن استاد همزمان بر روی نمایشگرهای سالن پخش می‌شد.

اولین قطعه اجرایی با پخش کلیپ قطعه "تنها تو بخوان" با طرح و ترانه و آهنگ و صدای همای آغاز شد. همای در ابتدای کنسرت ضمنخوش‌آمدگویی به تماشاگران گفت: این کنسرت را با یاد استاد محمدرضا شجریان آغاز می‌کنم و دوست داشتم قطعه "تنها تو بخوان" را در محضر ایشان اجرا کنم اما نشد، از شما تماشاگران درخواست می‌کنم با حال خوب‌تان برای سلامتی استاد دعا کنید.

همای در ترجیع‌بندهای تصانیف به مانند همیشه همراهی مخاطبان را در خوانش شعر برانگیخت و مردم یک صدا قسمت‌هایی از شعر را با این خواننده همراهی می‌کردند.

صدای خواننده نیز پس از اجرای چندین تصنیف به گرمی دلخواه رسیده بود و مخاطب می‌توانست کیفیت مطلوبی را که در آثار از پیش ضبط شده همای در آلبوم‌ها شنیده را در کنسرت زنده خواننده محبوبش نیز شاهد باشد.

یکی از قسمت‌های قابل توجه کنسرت همای و گروه مستان اجرای تک‌نوازی نوازنده جوان کوبه‌ای گروه حمیدرضا یوسفی بود که با استقبال مخاطبان رو به رو شد.

این خواننده با پخش تصاویر هنرمندانی چون محمدرضا لطفی، پرویز مشکاتیان، فریدون پوررضا، غلامحسین بنان و محمدرضا شجریان توانست از آنها یاد کرده و هریک از قطعات را به این موسیقی‌دانان تقدیم کند.

نکته قابل تامل در این کنسرت، اجرای گرم نوازنده‌های گروه بود که با تمام انرژی خود می‌نواختند و شوق و حال خوبی را به تماشاگران منتقل می‌کردند.

"پناه بلندی و پستی"، "از باده مدهوشم کنید"، "عشق جگرخوار"، "زور و زر" ، "نان و دندان" ، "مثنوی و مست"، "بی من مخوار شراب"، "آب طلب نکرده"، "خدا را می‌شناسم"، "من و دل"، "نگار ختنی"، "دل دیوانه من"، "دیوانه‌تری" ، "تو بگو"، "شیرین لبی" و "سرزمین بیکران" از جمله قطعاتی بود که در این کنسرت پرواز همای اجرا شد.

یاشا هنجنی و سعید فهمی نوازندگان نی، محمود نوذری نوازنده سنتور، امین اکبرپور نوازنده عود و سه تار، فرشاد رستمی نوازنده قیچک، میلاد علیپور نوازنده تار، مسلم علیپور نوازنده کمانچه و حمیدرضا یوسفی ساز‌های کوبه‌ای، اعضای ارکستر پرواز همای را تشکیل می‌دادند.

سیدمحمد موسوی و محمدعلی بهمنی از میهمانان ویژه این کنسرت بودند.

این کنسرت به همت موسسه فرهنگی هنری "آوای هنر " برگزار شد.

پروژه "نان و دندان" بعد از تهران راهی اروپا خواهد شد و به ترتیب روز سوم مارس مصادف با 12 اسفندماه در شهر استکهلم، هفتم مارس مصادف با 16 اسفندماه در شهر کلن، نهم مارس مصادف با 18 اسفندماه در برلین، دهم مارس مصادف با 19 اسفندماه در لندن، یازدهم مارس مصادف با 20 اسفند در منچستر و هجدهم مارس مصادف با 29 اسفند نیز در شهر دوسلدورف آلمان روی صحنه خواهد رفت.