سرویس موسیقی هنرآنلاین: شایان شکرابی سرپرست گروه دال درباره آخرین فعالیت‌های گروه گفت: دومین آلبوم با نام "کلاغ سفید" تا پیش از نیمه اسفند منتشر می‌شود و برای آن‌یک مراسم رونمایی و جشن امضا در تهران خواهیم داشت. همچنین قصد داریم در چند شهر مختلف ایران هم دیدار با مخاطبان آلبوم و جشن امضای اثر را برگزار کنیم.

وی افزود: این آلبوم شامل هشت قطعه‌ است و فضای متفاوتی نسبت به آلبوم گذشته ما "گذر اردیبهشت" دارد. آهنگسازی قطعات این مجموعه توسط بنده انجام‌ شده است و ترانه‌ها هم سروده غزل مهدوی هستند. دلیل اصلی انتشار این آلبوم در ماه اسفند این است که برخلاف "گذر اردیبهشت" باید در زمستان شنیده شود. "کلاغ سفید" نام یکی از قطعات است که جدا از کانسپت و قطعات آلبوم نیست و یک ارتباط معنایی برای این کار در نظر گرفته‌ایم.

او ادامه داد: چندی پیش نیز قطعه "نیمه خاموش" را به‌صورت سینگل از ما در فضای مجازی منتشر شد، من خودم این کار را خیلی دوست دارم. البته فراواز فروردین خواننده خوب کشورمان هم در این قطعه ما را همراهی کرده است که بسیار از این همکاری خوشحالیم.

شکرابی درباره همکاری خود با میلاد درخشانی گفت: ما یک تجربه خوب با میلاد در یکی از کنسرت‌ها داشتیم و از کار کردن با او لذت بردیم. میلاد درخشانی درک خوبی از موسیقی دارد و وقتی این پیشنهاد را به او دادیم استقبال کرد.

این هنرمند اضافه کرد: آلبوم "کلاغ سفید" از لحاظ مفهومی منسجم است و می‌توانم بگویم از قطعه یک تا هشت و اتصال قطعات و شنیدن آن‌ها در کنار هم به‌نوعی مثل یک فیلم سینمایی است. تمام قطعات باهم ارتباط دارند. این کار کاملاً در مفهوم آلبوم قرار دارد و بخشی از قطعات پازل آلبوم است.