سرویس موسیقی هنرآنلاین: نامیک قاراچوخورلو خواننده آذربایجانی است که قطعه "روایت" که به زبان آذری در یک کافه توسط این خواننده روایت می‌شد سال‌های سال بر سر زبان‌هاست و همین مسئله باعث شهرت او در میان ایرانی‌ها شد و طرفداران زیادی پیدا کرد، این خواننده شهریورماه امسال با سه خواننده دیگر آذری در وزارت کشور روی صحنه رفت و این اجرا به خاطر استقبال فراوان برای اسفندماه نیز تمدید شد.

او اجرای موفقی را در چند شب گذشته روی صحنه برد و این موضوع بهانه برای گپی کوتاه با او شدد:

اجرا چطور بود؟

کنسرت مشترک ما کنسرت بی‌نظیری بود و من هم از باب اجرا و هم از باب استقبال مردم رضایت کاملی از برگزاری این کنسرت دارم. من به دعوت دوست عزیزم یاشار آذرتاش برای این برنامه دعوت شدم و از اینکه توانستم با سه خواننده دیگر از جمله آیهان که می‌دانم تبحر زیادی در کارش دارد اجرا داشته باشم، بسیار خوشحالم. آرزویم این بود که در ایران برنامه اجرا کنم و خوشحالم که به آرزویم رسیده‌ام.

فکر می‌کردید روزی در ایران اجرا داشته باشید؟

10 سال پیش در زنجان برنامه داشتم ولی از آن به بعد بعضی مشکلات پیش آمد و تا به امروز دیگر نتوانستم در ایران روی صحنه بروم، برایم روی سن رفتن در ایران افتخاری بزرگی است.

همه مردم ایران شما را با قطعه معروف "روایت" می‌شناسند، فکر می‌کردید این قطعه آن‌قدر مورد توجه قرار بگیرد؟

راستش را بخواهید نه اصلاً فکرش را نمی‌کردم، این کار برای 8 سال پیش است و از آن تاریخ من دائماً از طرف مردم کشور شما مورد لطف و تحسین قرار گرفته‌ام. همیشه‌ گفته‌ام که اجرای قطعه "روایت" یک هدیه‌ای از طرف خداوند به من بوده است.

گویا این قطعه را فقط برای ایرانی‌ها اجرا کردید؟

بله درست است. من در این 16 سال اخیر در آذربایجان این قطعه را اجرا نکردم اما آن‌قدر از مردم شما مورد محبت قرار گرفتم که با افتخار آن را اجرا کردم.

در اجرا 4 اسفندماه با عصا روی سن آمدید؟

متأسفانه من مدتی پیش دچار شکستگی پا شدم و به همین خاطر اجراهای زیادی را از دست دادم و نتوانستم به خاطر شرایط فیزیکی‌ام روی صحنه حاضر شوم. حتی برای حضور در ایران نیز تردید داشتم اما در نهایت خودم را به این اجرا رساندم و خوشحالم که با وجود مشکلات زیاد و سختی‌هایی که بخاطر وضعیتم داشتم، روی سن رفته و از نزدیک شاهد خوشحالی مردم بودم.

این اجرا فقط به تهران ختم شد؟ قرار نیست باز اجرا داشته باشید؟

همان‌طور که پیش‌تر گفتم به خاطر شرایط شکستگی پا خیلی از اجراها را از دست دادم اما صحبت‌هایی برای اجرا در برخی از شهرهای ایران داریم که مشغول بررسی آن هستیم.