سرویس موسیقی هنرآنلاین: "پارتیتاهای سباستین باخ" عنوان آلبوم افشین ذاکر است که با ویلن ضبط شده و امروز با حضور نادر مشایخی رونمایی شد.

در ابتدای این نشست خبری افشین ذاکر گفت: یک سال پیش کار ضبط را شروع کردیم اما برای ضبط زمان زیادی نداشتیم به صورتی که یک قطعه را سه روز پشت هم ضبط کردیم.

رامین مظاهری تنظیم‌کننده نیز گفت: در سالیان اخیر کم پیدا می‌شود که کسی به شکل انفرادی آلبومی در این سبک تولید کرده و به تکنیک‌های نوازندگی در سولو بپردازد، در واقع عرف کار موسیقی کلاسیک به شکلی است که ادیت بعد ضبط وجود ندارد و در نتیجه این کار با وسواس زیادی انجام گرفت.

وی افزود: همچنین برای اینکه بتوانیم صدا یک دست ایجاد کنیم کمتر از افکت‌ها بهره بردیم و تکانی نیز به میکروفن داده نشد، در واقع کاری یک دست را ضبط کردیم که کمتر نوازنده‌ای انجام می‌دهد.

نادر مشایخی هم در این مراسم گفت: آهنگسازان خوب به سه دسته تقسیم می‌شوند: خوب، استاد و ابر استاد. که باخ جزو ابر استادها محسوب می‌شود که تعداد این ابراستادها نیز به انگشتان دست می‌رسد.

وی افزود: ابر استاد بدان معناست که هیچ اشتباهی در کار او دیده نخواهد شد و این زمانی صورت می‌گیرد که نوازنده مانند باخ تلاش و پشتکار زیادی را در کار خود لحاظ کند. او در آن زمان مسافت زیادی را از محل زندگی خود به سمت جایی که موسیقی را فرا می‌گرفت، حدود ٢٥ کیلومتر طی می‌کرد و از آن به بعد نام مسافرت پیاده باخ شهرت پیدا کرد، به نظرم افشین ذاکر نیز در کارش مسافرت پیاده داشته است.

او ادامه داد: در واقع هرکسی که موسیقی کار می‌کند باید این مسافرت را برود، امروزه استفاده از موسیقی سهل شده و هرکسی در گوشی و هدفون‌‌ خود موسیقی را داراست و ما نیز به عنوان یک موزیسین باید بتوانیم با موسیقی حرف بزنیم.