سرویس موسیقی هنرآنلاین: وحید تاج پس از حضور در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر و برگزاری دو اجرا به همراه گروه تار و پود به سرپرستی حمید متبسم و به ثبت رساندن اجرای ویژه جشنواره به نام خود، روزهای شلوغی را سپری می‌کند و به‌تازگی به همراه گروه موسیقی خنیاگران مهر در فستیوال اوکراین روی صحنه رفت و اجرای موفقی را به مخاطبان ایرانی و اوکراین خود ارائه کرد.

این خواننده موسیقی اصیل ایرانی همچنین قرار است به همراه گروه هزار آواز در آلمان روی صحنه برود و پس‌ از آن در تالار وحدت همراه کیوان ساکت به دیدار مخاطبان تهرانی خود خواهد رفت.

تاج درباره همکاری با گروه هزار آواز و حضور در فستیوال فرهنگ و هنر ایران در مونیخ به هنرآنلاین، گفت: 11 اسفند به همراه گروه هزار آواز روی صحنه خواهیم رفت. این اجرا در دو بخش فارسی و محلی برگزار می‌شود و قطعات در بخش نخست به آهنگسازی آزاد میرزاپور در مایه‌های اصفهان، نوا و همایون اجرا خواهد شد و در بخش دوم مخاطبان شاهد اجرای قطعات محلی در مایه‌های اصفهان و ماهور خواهند بود که شامل موسیقی کردی، دزفولی و لری است.

این خواننده اضافه کرد: اعضای گروه هزار آواز به سرپرستی و آهنگسازی آزاد میرزاپور را بهمن فریادرس نوازنده کمانچه، مهرداد میرزاپور نوازنده عود بابک پیمانی نوازنده سازهای کوبه‌ای و کاوان کریمی نوازنده سنتور تشکیل می‌دهند. ما اکنون در حال تمرین برای این اجرا و تور کنسرت‌های بهار هستیم.

وی در مورد همکاری با کیوان ساکت توضیح داد: پیش‌ازاین قرار بود در تاریخ 10 اسفندماه با استاد ساکت کنسرتی را برگزار کنیم که به تاریخ 16 اسفندماه موکول شد و قرار است قطعاتی از ساخته‌های ایشان را در دو بخش به اجرا دربیاوریم. همکاری بنده با استاد کیوان ساکت از سالیان پیش آغاز شد و همچنان ادامه خواهد داشت.

تاج با اشاره به دومین همکاری خود با گروه خنیاگران مهر و حضور در فستیوال شهر کیف، گفت: 23 بهمن‌ماه امسال در سالن فیلارمونیای اوکراین به همراه گروه خنیاگران مهر قطعاتی از ساخته‌های بهزاد عبدی را با حضور ایشان اجرا کردیم که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و می‌توانم بگویم گروه اجرای بسیار خوبی را در این شب ارائه کرد و کنسرت موفقی را پشت سر گذاشتیم.

این خواننده موسیقی اصیل ایرانی که سابقه برگزاری کنسرت در فستیوال‌های بین‌المللی زیادی را در کارنامه کاری‌اش دارد درباره کیفیت فستیوال‌های خارجی و تفاوت آن با جشنواره‌های داخلی گفت: معمولاً فستیوال‌های خارجی دارای کیفیت مطلوبی هستند و از مدت‌ها قبل تمام برنامه‌ریزی‌ها در جهت حضور و برگزاری کنسرت انجام می‌گیرد. تمام کنسرت‌ها به‌موقع آغاز می‌شود که نشان از منظم بودن آن‌ها دارد و اینکه موسیقی برایشان به چه میزان حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: اگر موسیقی در ایران هم شرایط دیگر کشورها را داشت و با لغو و جابه‌جایی اجراها در طول سال مواجه نبودیم قاعدتاً جشنواره موسیقی فجر هم می‌توانست شرایط خیلی بهتری را داشته باشد، اما فکر می‌کنم اکنون و با توجه به امکانات موجود، جشنواره موسیقی فجر روبه سمت رشد حرکت می‌کند و حضور هنرمندان بین‌المللی در این جشنواره به‌خودی‌خود تأثیرگذار است و با کمک مسئولان قطعاً شاهد برگزاری هرچه بهتر این جشنواره خواهیم بود.

تاج در پایان گفت: ناملایمتی‌ها برای من مهم نیست. راهم را ادامه خواهم داد چون عاشق موسیقی ایرانی هستم.