سرویس موسیقی هنرآنلاین: ارکستر گل‌های نوین به سرپرستی رامبد لطیفی، رهبری رضا مریوند و خوانندگی علیرضا فریدونپور، جمعه 18 اسفند در تالار وحدت به اجرای موسیقی فاخر گل‌ها خواهد پرداخت.

رامبد لطیفی سرپرست این ارکستر درباره اجرای پیش رو گفت: موسیقی گل‌ها آن‌طور که باید و شاید شنیده نشده است. تلاش اعضای ارکستر گل‌های نوین این است که این موسیقی را از آن حالتی که مردم فکر می‌کنند،‌ خسته‌کننده است دور کنیم و آن را با ملودی‌های ناب و تنظیم‌های رنگارنگ به گوش مخاطب برسانیم. این موسیقی ظرفیت زیادی برای ارائه و پرورش دارد.

وی افزود: اجرای ما این‌طور نیست که صرفاً چند قطعه از موسیقی گل‌هایی انتخاب و بدون هدف برای مخاطبمان اجرا کنیم. هدف ما اجرا و ارائه شایسته این موسیقی به مخاطب است.

او ادامه داد: قطعه "خاموش" استاد بنان با یک مقدمه جدید در دستگاه ماهور که توسط برادرم، فربد لطیفی آهنگسازی و تنظیم شده است، یکی از قطعات قابل‌توجه این اجراست. رنگ‌های استاد اسدالله ملک، قطعه "بی‌همزبان" از زنده‌یاد علی تجویدی که توسط بهرنگ آزاده تنظیم شده است، بخشی از رپرتوار اجرای ما خواهد بود. رپرتوار اصلاً ساده نیست اما بسیار جذاب است و سعی کردیم چیدمان ملودیک برای گوش شنونده جذاب باشد.

لطیفی همچنین گفت: ارکستر ما یک ارکستر 38 نفر با سازبندی ارکسترال و با همراهی سازهای ایرانی است و در این اجرا قرار است با همراهی آواز علیرضا فریدون‌پور که صدایشان با فضای کاری ما همخوانی زیادی دارد،‌ همکاری داشته باشیم. هدف ما این است که موسیقی گل‌ها را به‌صورت کاملاً علمی به مخاطب ارائه دهیم. ما برای این کار از تنظیم‌های 4 و 5 صدایی برای موسیقی ایرانی، هارمونی و کنترپوان بهره برده‌ایم که به‌زعم بنده کار جدیدی محسوب می‌شود. چون خودم مانند آن را از کسی نشنیده‌ام.

این سرپرست ارکستر در پایان گفت: فربد لطیفی، همایون همت آبادی، حسام حسینی، نیما مستشیری، مجید خردجو، قارن درستی، بهاره بیات، امیر رضا علیزاده، مرجان نیکزاد، الهام کریمی جبلی، پدرام کیانی، نازنین خسرویان، مهرداد کشانی، آرین شریفی نوریان، سهیل بهمن، جعفر رستمی، سینا کلوت، سوگل دستمالچی، مونا نوری، ماهرخ شریف‌زاده، علی صفری، المیرا رحمانی، مرجان سروریان، امین شکوهی، باقر عاطفى پور، روشنک نوشی، مصطفی بانیان، نوژن طوفان، عباس معالجی، کیمیا شعربافیان، امیر خیری، کیانا طلایی، نیما نظیری و بنده رامبد لطیفی اعضای ارکستر برای این اجرا را شامل می‌شود.

ارکستر گلهای نوین به سرپرستی رامبد لطیفی، رهبری رضا مریوند و خوانندگی علیرضا فریدونپور، جمعه 18 اسفند ساعت 18:30 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.