سرویس موسیقی هنرآنلاین: گروه مهتاب که متشکل از نوازندگان باسابقه و فعال در زمینه‌ موسیقی کلاسیک ایرانی است، در اجرای خود در جشنواره فجر در کنار بازسازی چهارمضراب نوای استاد صبا به اجرای قطعات احسان ذبیحی‌فر، آهنگساز جوان و نیز سرپرست این گروه پرداخت.

این برنامه در دو بخش برگزار شد. در بخش اول که تمامی قطعات ساخته‌ی احسان ذبیحی‌فر بود، گروه در دستگاه همایون برای شروع مقدمه باکلام می‌تراود مهتاب را اجرا کرد. سپس تصنیف "هیچ مگو" که پیش از این آلبوم آن توسط انتشارات ماهور منتشر شده اجرا شد. این آلبوم که به خوانندگی مجتبی عسگری منتشر شده در هفدهمین جشن خانه‌ موسیقی عنوان "آلبوم برگزیده" برای خوانندگی و آهنگسازی را کسب کرد. پس از اجرای تصنیف، ساز و آوازی در همین مایه نواخته شد و در ادامه گروه به اجرای چهارمضرابی با نام "سرخوشان" پرداخت. در ادامه برنامه پس از اجرای ساز و آوازی دیگر برای حسن ختام بخش اول برنامه تصنیفی با نام "دلدار" نواخته شد و گروه با تشویق حاضرین صحنه را برای بخش دوم ترک کرد.

در بخش دوم با اضافه شدن نوازنده‌ نی، فرهاد زالی، گروه قطعاتی را در دستگاه نوا اجرا کرد. قطعاتی که در این بخش اجرا شدند عبارت  بودند از: مقدمه‌ی تَنَن تَنَن، ساز و آواز، تصنیف "در بند تو"، چهارمضراب نوا از ابوالحسن صبا، ساز و آواز، و تصنیف "بی‌پایان".

در این اجرا احسان ذبیحی‌فر (کمانچه، آهنگساز و سرپرست گروه)، مجتبی عسگری (خواننده)، حمید قنبری (تمبک)، احسان امامی (عود)، حمید خبازی (تار)، مصطفی مؤمنیان (سنتور)، فرهاد زالی (نی)، چاوش اسکندری‌خواه (رباب)، محمد مهدی بصیرت‌منش (قیچک بم)، عابد خدامی (کمانچه آلتو)، میلاد قریشی (دف) به اجرای قطعات پرداختند.

گروه مهتاب از سال 1375 تشکیل شده و کنسرت‌های متعددی را در تهران و شهرهای دیگر اجرا کرده است. آلبوم‌های "سایه‌روشن مهتاب" به خوانندگی بیژن کامکار و نجمه تجدد، "هیچ مگو" به خوانندگی مجتبی عسگری، "ابرو کمان" به خوانندگی محمد معتمدی و "آن روزها" به خوانندگی فریدون پوررضا، بهرام باجلان، مجتبی عسگری و وحید تاج آثاری هستند که تا کنون از گروه "مهتاب" منتشر شده است.

آیین پایانى سی‌وسومین جشنواره‌ی موسیقی فجر شامگاه شنبه 30 دی همزمان با اعلام برندگان جایزه‌ باربد در تالار وحدت برگزار خواهد شد. این مراسم از ساعت ١٩ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرهنگی و هنری، هنرمندان و اصحاب رسانه در تالار وحدت برگزار می‌شود.