سرویس موسیقی هنرآنلاین: در اجراهای شب نهم جشنواره در فرهنگسرای نیاوران، ابتدا گروه بربط‌نوازی به سرپرستی و آهنگسازی شهرام غلامی روی صحنه رفت.

نوازندگان عود در این گروه شهرام غلامی، شاهین ظریف، تینا لاجوردیان، ندا چراغیان و مریم خدابخش بودند که همگی در نوازندگی این ساز موفق عمل کردند. اعضای گروه در بخش های مختلف اجرا به تکنوازی و گروه نوازی پرداخته و سعی در نشان دادن تکنیک های مختلفی داشتند که می توان در بربط نوازی آنها را به کار گرفت.

شهرام غلامی سرپرست و آهنگساز گروه نامی آشنا در میان عودنوازان نسل نوی کشور است که آلبوم‌های هلهله و سه عود و یک روز او (به همراه پژمان حدادی و راجیب چاکرابورتی) با واکنش مثبت منتقدان و هنردوستان مواجه شده است.

رقص بهار، آسمان، کویر، بر فراز لاجورد، سلوک، خسرو و شیرین، بلوچ و موج قطعاتی بودند که توسط گروه اجرا شدند.

اجرای گروه مهرنیا برای زلزله‌زدگان کرمانشاه

گروه موسیقی "مهرنیا" به سرپرستی و آهنگسازی مهران مهرنیا شب گذشته در سی و سومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر روی صحنه رفت و به اجرای موسیقی پرداخت. این گروه در عرصه موسیقی ایرانی فعالیت می کند و طی بیش از سه دهه فعالیت خود سعی داشته موسیقی ایرانی را با فرمی نوین روایت کند.

در اجرای شب گذشته این گروه، مهرنیا علاوه بر سرپرستی و آهنگسازی گروه نوازندگی تار و سه تار را نیز بر عهده داشت و مهرداد کریم خاوری نوازنده دف، نازنین پدر ثانی نوازنده تنبک، سلیمان رضایی و امید آزاک خوانندگان گروه، او را همراهی می کردند.

اجرای گروه مهرنیا دربردارنده دو بخش بود، در بخش اول بداهه نوازی هایی از مهرنیا، همراه نوازندگی سازهای کوبه ای مهرداد کریم خاوری و نازنین پدرثانی برای مخاطبان اجرا شد. در بخش دوم نیز پروژه ای که تمرین آن از هشت ماه گذشته با دو هنرمند برگزیده جشنواره های موسیقی جوان و ایرج بسطامی آغاز شده بود، برای مخاطبان اجرا شد.

تصنیف "پرواز خاکستر" به یاد مصیبت دیدگان زلزله استان کرمانشاه، تصنیف "حکمران چمن" بر اساس شعری از محمد سلمانی و اجرای قطعه ای با شعری از حافظ آثاری هستند که توسط گروه "مهرنیا" در قالب این پروژه برای تماشاگران اجرا شد. در این اجرا خوانندگان اشعاری از شاعران کلاسیک تا معاصر را خواندند که در بین آنها اشعاری از حافظ و محمد سلمانی شاعر معاصر مورد توجه حاضران قرار گرفت.

در این کنسرت محمد سلمانی شاعر، عباس سجادی شاعر و مدیرعامل بنیاد نیاوران، حسام الدین سراج خواننده موسیقی ایرانی و امید صباغ نو شاعر و ترانه سرا حضور داشتند.

در ادامه اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران، جمعه شب دونوازی پریچهر خواجه و بهنام معصومی و رسیتال پیانوی خانم آکی سوگی یاما روی صحنه می روند و و جشنواره به اجراهای این دوره خود پایان می دهد.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از 20 تا 30 دی‌ماه در 6 سالن شهر تهران برگزار می‌شود. جمعه 29 دی ماه اجراهای سی و سومین جشنواره‌ی موسیقی فجر به پایان می‌رسد و مراسم اختتامیه روز شنبه 30 دی در تالار وحدت برگزار می‌شود.