به گزارش هنرآنلاین، رویداد شب‌های جنوب که سال گذشته به همت سازباز آغاز شد حالا قرار است برای دومین سال پیاپی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شود.

امسال در این رویداد پنج گروه به اجرای برنامه می‌پردازند که اتفاق ویژه‌ی آن حضور قنبر راستگو (خالو قنبر) در اجرای هر دو شب است. همچنین گروه‌های داماهی، کماکان، سلیدون، دوئت ماکان اشگواری و امیر صارمی هم در این رویداد حضور خواهند داشت. سازباز توانسته ساختار سابق خود را حفظ کند و مانند هر سال علاوه بر کیفیت اجرایی، شرایط ویژه‌ای را برای مخاطبان فراهم کرده است؛ قرار است برنامه‌ی هر شب به گونه‌ای باشد که مخاطبان با خرید یک بلیت بتوانند اجرای 3 گروه را ببینند.

سازباز نهاد فرهنگی هنریِ خصوصی و مستقلی که پیش از این رویدادهای شب‌های جز را سه سال متوالی برگزار کرده است. همچنین برگزاری کنسرت موسیقی فیلم‌های کریستف رضاعی و مشارکت در اجرای هفته موسیقی تلفیقی را در کارنامه دارند. این بار قرار است شهرکتاب فرشته هم به عنوان حامی کنار آن‌ها حضور داشته باشد.

شب‌های جنوب قرار است 7 و 8 بهمن ماه در فرهنگسرای نیاوران (ساعت 21) برگزار شود. شب اول شامل اجرای خالو قنبر به همراه امید و مرتضی راستگو، گروه داماهی و گروه تازه تاسیس سلیدون است؛ سلیدون گروهی به خوانندگی مجید سالاری و با همراهی حمزه یگانه، ابراهیم علوی، مهرداد علیزاده، شجاع اشعری است که در جریان اجراهای سازباز شکل گرفته است. همچنین برنامه شب دوم هم با حضور گروه قنبر راستگو آغاز می‌شود و با اجرای امیرصارمی و ماکان اشگواری به عنوان دوئت ادامه می‌یابد. در نهایت هم گروه کماکان روی صحنه خواهد رفت. قطعات انتخاب شده توسط گروه داماهی تماماً جنوبی خواهد بود و ماکان اشگواری هم  قطعات ابراهیم منصفی را بازخوانی خواهد کرد.

رضا عسگرزاده به روال گذشته صدابرداری این رویداد را برعهده دارد و بهشاد تجمل، پوستر این شب‌ها را طراحی کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت از امروز به سایت تیوال مراجعه کنند.