سرویس موسیقی هنرآنلاین: کنسرت گروه موسیقی سور به سرپرستی مجید مولانیا و خوانندگی حسام‌الدین سراج شامگاه دوشنبه 25 دی‌ماه در قالب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت برگزار شد.

حسام‌الدین سراج در ابتدای این کنسرت از حاضران به دلیل کسالت و سرماخوردگی عذرخواهی کرد و گفت: سعی کردم که طی این مدت به بیماری دچار نشوم اما ظاهراً این ویروس از من قدرتمندتر بود به همین خاطر از تمام حاضران عذرخواهی می‌کنم که با صدایی ناخوش مجبور به اجرا هستم.

سراج یادی از درگذشتگان حادثه "سانچی" کرد و افزود: با صبا در چمن لاله صبا می‌گفتم/ که شهیدان که‌اند، این همه گلگون‌کفنان. با کمال تأسف و تأثیر از بین رفتن کشتی نفتی ایرانی و عزیزانی که آسمانی شدند را به مردم عزیز ایران تسلیت می‌گویم.

او از اجرای این کنسرت در دو بخش خبر داد و بیان کرد: امشب این برنامه در دو بخش اجرا خواهد شد که بخش نخست به بیات اصفهان و بخش دوم به سبک دشتی اختصاص دارد.

در ادامه این کنسرت، گروه "سور" قطعاتی چون در جستجوی دوست، دولت عشق، سرود کهن و چشم بی‌خواب اجرا کردند.

در بخش دوم این کنسرت، حسام‌الدین سراج از اجرای یکی از آثار استاد محمدرضا شجریان در سبک دشتی خبر داد و گفت: این تصنیف در مایه دشتی و از ساخته‌های استاد حسن یوسف زمانی است که بسیاری از شما آن را با صدای استاد محمدرضا شجریان شنیده‌اید و از آن خاطره دارید.

سراج ادامه داد: این اثر را به استاد شجریان تقدیم و آرزو می‌کنم که هر چه زودتر شاهد بهبود و سلامت ایشان باشیم.

در ادامه این کنسرت و در بخش دوم آن، قطعات ایران، اشک مهتاب، سفر، سازوآواز اصفهان، سازوآواز شور اجرا شد.

گروه موسیقی سور در زمستان سال 1378 به سرپرستی مجید مولانیا و با همراهی جمشید صفرزاده تأسیس شده است. این گروه تاکنون برنده جوایز بسیاری در داخل و خارج از کشور بوده است.

در این اجرا، حمید قنبری، تنبک، علیرضا دریایی، کمانچه، جمشید صفرنژاد، سن، فرنام اسکندری، کمانچه آلتو، صابر سوری، عود، امین دادوری، دف و مجید مولانیا تار نواختند.