سرویس موسیقی هنرآنلاین: علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی در خصوص جزییات تفاهم‌نامه فدراسیون فوتبال و بنیاد فرهنگی هنری رودکی توضیح داد: به بهانه حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه، اتفاق مهمی در حوزه هنر و ورزش کشورمان افتاده و تفاهم‌نامه‌ای بین فدراسیون فوتبال و بنیاد فرهنگی-هنری رودکی برای تولید سرود اعزام تیم ملی به جام جهانی و اجرای آن توسط ارکستر تنظیم شده است.

او به اهمیت این موضوع اشاره کرد و گفت: این اتفاق از چند نظر حائز اهمیت است. ما در حوزه اجتماع و ورزش به نتیجه رسیده‌ایم که اگر قرار است کار خوبی انجام گیرد و اتفاق خوبی در زمینه معرفی و کنار هم قرار گرفتن فرهنگ و ورزش در یک بستر بیافتد، باید از مهم‌ترین داشته‌های خود استفاده کنیم. مهم‌ترین داشته‌های یک کشور در حوزه ارکسترهای موسیقی است. ما جزء کشورهایی هستیم که هم ارکستر سمفونیک و هم ارکستر ملی داریم، پس می‌توانیم در بالاترین سطح ممکن کارهای خوبی را به انجام برسانیم.

صفی پور ادامه داد: خوشبختانه این توافق حاصل شد و این اتفاق با مدیریت بنیاد و رودکی و حمایت فدراسیون فوتبال، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی انجام می‌گیرد. امیدمان این است که این قطعه خیلی زود ساخته شود و پیش از اعزام تیم ملی در تالار وحدت بدرقه تیم صورت بگیرد.

او در خصوص ارکستر اجراکننده این قطعه گفت: ارکستر با ترکیبی از ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی این قطعه را اجرا خواهد کرد. مهم‌ترین موضوع این است که برنامه‌ریزی به گونه‌ای پیش برود که اعضای ارکستر با تیم ملی به روسیه اعزام شوند و شب‌های ماندگاری را در سه شهری که تیم‌مان مسابقه دارد، رقم بخورد. با این اتفاق فرهنگمان در کنار تیم ملی کشورمان خواهد درخشید.