سرویس موسیقی هنرآنلاین: طی تفاهم‌نامه‌ای که سه‌شنبه‌شب ١٩ دی‌ماه بین فدراسیون فوتبال و بنیاد رودکی به امضا رسید، قرار شد ارکسترهای سمفونیک تهران و ملی ایران، آهنگ "ایران" برای جام جهانی را بسازند.

همچنین قرار است این دو ارکستر به‌صورت مشترک پیش از آغاز جام جهانی فوتبال روسیه به اجرای برنامه‌های مختلفی در مراسم بدرقه تیم ملی کشورمان در تالار وحدت تهران و ایام حضور این تیم در جام جهانی بپردازند.

علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی در این نشست گفت: ما اینجا برای امضای تفاهم‌نامه ساخت و اجرای سرود اعزام تیم ملی کشورمان به جام جهانی 2018 روسیه توسط ارکسترهای بنیاد رودکی حضور پیدا کرده‌ایم. در این تفاهم‌نامه قرار است با محوریت فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران کارهای مهمی  در چند ماه آینده در حوزه فعالیت‌های فرهنگی هنری این مجموعه پیش از آغاز جام جهانی صورت پذیرد.

وی افزود: قرار است توسط آهنگسازان، خوانندگان و شاعران مطرح کشورمان آثاری تولید و در روزهای منتهی به اعزام تیم ملی در تالار باشکوه وحدت با حضور اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان و بزرگان فرهنگ و هنر کشور اجرا شود.

محمدرضا ساکت دبیر کل فدراسیون فوتبال هم گفت: پیوند هنر و ورزش در آوردگاه جهانی همواره جزو مهم‌ترین اولویت‌های ما برای حضور پرشور ورزشکاران کشورمان بوده است. از این رو باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا برای شادی مردم و عظمت نام جمهوری اسلامی ایران کارهایی را انجام دهیم. این بار فعلاً تصمیم بر این گرفته شد تا در ابتدا مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال کشورمان برای حضور در جام جهانی در تالار وحدت تهران برگزار شود.

او ادامه داد: این در حالی است که ما گزینه‌های دیگری برای نمایش آوردگاه هنر ناب ایرانی داریم که به‌زودی جزییات آن اعلام خواهد شد. تلاش ما این است که اقدام مناسب و با شکوهی برای ایرانیان در روسیه فراهم شود.

ساکت همچنین گفت: البته پیش از حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ما مراسم بدرقه هم داریم که در این مورد با تالار وحدت تهران به توافق رسیدیم و امیدوارم بتوانیم با برنامه‌هایی که در این حوزه انجام گرفته کارهای ارزشمندی اتفاق بیفتد. به هر حال آنچه امروز درباره آن به قطعیت رسیدیم برگزاری مراسم بدرقه در تالار وحدت است که باید در بخش‌های اجرایی بررسی و ارزیابی‌ها انجام پذیرد و بعد شکل اجرایی پیدا کند.

او در انتها گفت: عزیزان ما در تمامی بخش‌های فدراسیون فوتبال در تلاشند تا سازماندهی مناسبی برای آماده‌سازی تیم ملی فوتبال کشورمان انجام پذیرد، کما اینکه طی روزهای اخیر نیز کارها به‌نوعی آغاز شده که امضای همین تفاهم‌نامه در عرصه هنر و موسیقی یکی از این موارد است.