به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی گروه لیان، کنسرت گروه لیان با بخش‌های متنوع و پرشور طی دو شب در تالار وحدت روی صحنه رفت.

در حالی که دوستداران موسیقی با مشکلات زیادی برای رسیدن و ورود به تالار وحدت رو به رو بودند، این اجرا شامگاه 10 و 11 دی ماه با تنوع جالب توجهی برگزار شد.

محسن شریفیان در ابتدای این کنسرت رو به حاضرین گفت: خوش آمدید به کنسرت گروه لیان. موسیقی بوشهر سرشار از زندگی و ریتم است و خوشحالیم در قلب ایران، می توانیم آوا و ضربان موسیقی جنوب را برای شما اجرا کنیم.

قطعات شاد لیان یکی پس از دیگری در سالن اجرا شد و شور و هیجان حاضرین در تالار وحدت لحظه به لحظه و با پیش رفتن برنامه بیشتر و بیشتر شد.

کنسرت گروه لیان برای اولین پذیرای اجرای ویژه رقص آئینی از سوی گروهی شش نفره به سرپرستی علی اولیانژاد بود که در بخش‌های مختلف برنامه اجرای حرکات آئینی هیجان برنامه را چند برابر کرده بودند.

شریفیان در اواسط برنامه‌ و پس از استقبال حاضرین در سالن از حضور و اجرای رقص آئینی این گروه روی صحنه گفت: لیان همیشه حط شکن بوده و سعی داشته بهترین‌ها را برای مخاطبش در نظر بگیرد. این حرکات ریشه در آئین‌‌ها و فرهنگ جنوب دارد و هر کدام از آنها تفسیری از زندگی اهالی و مردم جنوب است. امشب برای اولین بار این بخش از برنامه به اجرای لیان اضافه شده و خوشحالیم که از این بخش استقبال کردید.

در ادامه و پس از اضافه شدن زانیار حسامی (نوازنده دف) به گروه، شریفیان گفت: در ماه‌های گذشته زلزله تلخ و اتفاقات ناگوار کرمانشاه همه ما را غمگین کرد. در همان ایام بود که ما قطعه ای برگرفته از موسیقی کُردی را ساختیم و امشب برای احترام به همه هموطنان ماندر حضور یکی از بزرگترین موزیسین‌های کُرد، که افتخار میزبانی از ایشان را داریم، این اثر را اجرا می‌کنیم.

این قطعه شاد که تلفیقی از موسیقی کُردی و جنوبی بود، با استقبال ویژه حاضرین همراه شد و حضور و اجرای حرکات آئینی و رقص کُردی از سوی گروه، لحظات جالب توجهی را در تالار وحدت باعث شد.

شریفیان پس از این قطعه با معرفی کیهان کلهر که از او به عنوان یکی از مشاهیر موسیقی ایران در جهان یاد کرد، به سمت کیهان کلهر رفت و همه حضار با دیدن این صحنه به صورت ایستاده به  تشویق دو چهره مهم موسیقی این روزها ایران پرداختند.

شریفیان در ادامه با دعوت از گروه "ساحل مکران" که از جمله گروه‌های فعال در بلوچستان هستند، اجرایی مشترک با اعضای این گروه را در بخش بعدی برنامه‌اش تجربه کرد و سپس گفت: در ماه های گذشته به مناطقی از استان سیستان و بلوچستان سفر کردیم و در حمایت از نوازنده ها و هنرمندان این منطقه محروم، برنامه‌هایی را برگزار کردیم. همین جا لازم است از صندوق اعتباری هنر و مدیرعامل این مجموعه جناب آقای سید حسین سیدزاده تشکری جانانه داشته باشم که با حمایت از این گروه‌ها، زمینه ساز اشاعه فرهنگ موسیقی و هنر این بخش از ایران شده اند.

شریفیان پس از اجراى قطعات مختلف موسیقى دریانوردان خواستار آزادى ماهیگیران زندان شده در کشورهاى خلیج فارس شد. ماهیگیرانى که براى امرار معاش خود دل به دریا زده بودند.

شریفیان در این باره گفت: درخواستی از وزارت امور خارجه دارم امیدوارم برای آزادی صیادان و ماهیگیران ایرانی که برای امرار معاش تلاش می کنند ولی به اشتباه از سوی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بازداشت شده‌اند، تلاش کند. در سفری که به جنوب ایران داشتم بارها و بارها از من خواستند نسبت به این موضوع اطلاع رسانی کنم و فقط تنها تریبون من همین کنسرت است و امیدوارم مسئولین در این باره اقدامات دیپلماتیک را انجام دهند.

"خیام خوانی" که همیشه از بخش‌های پرطرفدار کنسرت لیان بوده، اجرا شد و پس از اتمام این بخش شریفیان گفت: همواره منتقد سیاست‌های صدا و سیما بوده و هستم ولی همیشه و در تمام مراحل زندگی خود سعی کرده ام خارج از نگاه شخصی و بر اساس واقعیات سخن بگویم. یکی از هنرمندان مهم تلویزیون که نقش بزرگی را در معرفی موسیقی بوشهر از طریق عروسک محبوب جناب خان در کل ایران داشت امشب مهمان ماست و خوشحال تر خواهیم شد که محمد بحرانی و جناب خان هر چه زودتر به تلویزیون بازگردند.

بحرانی با تشویق شدید حضار نسبت به اعضای گروه لیان ادای احترام کرد و سپس با تعظیم در برابر مردم، از اظهار لطف مردم تقدیر نمود.

در بخش دیگری از برنامه نیز "مموش" کودک آبادانی که در کنسرت‌های قبلی شریفیان روی آمده بود و شریفیان از بیماری او خبر داده بود، بار دیگر روی صحنه آمد و به اجرای برنامه پرداخت و سرپرست لیان رو به حضار گفت: به لطف حرکت انسان دوستانه یکی از بازیگران سرشناس ایرانی که من اجازه ندارم اسم شان را بگویم، مموش همه مراحل درمانی خود را طی کرده و توانست سلامتی خود را بازیابد و خوشحالیم که امروز باز هم در کنار ماست.

داریوش فرضیایی، سیاوش خیرابی، حسین ماهینی، مهدی قائدی و... از دیگر مهمانان حاضر در این کنسرت بودند.

شریفیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش نیز گفت: هماهنگ کردن این همه گروه محلی و ترتیب دادن این محتوای رنگارنگ برای این کنسرت، فقط و فقط در جهت معرفی گنج‌های موسیقی نواحی در ایران به مخاطبان بود. کار بسیار سختی را مدیریت کردیم و از زحمات همه بچه ها ممنونم.

اوکلو فرامرزی، آکا صفوی، امین سلیمیان، مرتضی پالیزدان، حمید اکبری، حسین کاوه خو، حمزه مقدم، مرتی عزیززاده و... نوازنده‌های گروه لیان را تشکیل می‌دادند.

این کنسرت به همت موسسه "کامیاب بهاران" و تهیه کنندگی علی حق‌شناس در تالار وحدت روی صحنه رفت.