به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز بین المللی پانوراما، در جشنی که به مناسبت آغاز فصل زمستان در مرکز بین المللی پانوراما برگزار شد، سالار عقیلی با خواندن قطعه ملی "وطنم ای شکوه پابرجا" به عنوان سفیر فرهنگی این مرکز معرفی شد.

منافی: ارزش گذاری 18 میلیون دلاری پانوراما در سازمان بین المللی استاندارد سازی

محسن منافی مؤسس مرکز بین المللی پانوارما درباره علت انتخاب این استاد آواز به عنوان سفیر فرهنگی این مرکز گفت: دغدغه و تعهد ملی، من را بر این داشت که سالار عقیلی، این هنرمند نام آشنای موسیقی ایران را به عنوان سفیر فرهنگی مرکز بین المللی پانوراما معرفی کنم.

وی درباره دستاوردها و فعالیت‌های پانوراما افزود: پانوراما با شعار "شکوه پابرجا" رویدادی ملی و دارای رویکردهای فرهنگی، هنری، تجاری، اجتماعی و ورزشی است که با نگاهی ملی در عرصه‌های بین المللی توانسته قدم‌های بلندی را طی کند و باعث سربلندی و افتخار ایران و ایرانی شود. نام این پروژه به تازگی در سازمان بین المللی استانداردسازی پس از دریافت iso10677 به مبلغ 18 میلیون دلار ارزش گذاری شد.

شریعت نژاد: دوستی ملت‌ها پایدارتر از دوستی دولت‌ها است

شمس اله شریعت نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که دوستی ملت‌ها همواره پایدارتر از دوستی و رابطه دولت‌ها است، گفت: ارتباط ما با مردمان سایر کشورها باید مستحکم باشد. این تعامل‌ها می‌تواند به دوستی دولت‌ها نیز منجر شود. انتخاب خواننده‌ای ملی و حرفه‌ای نظیر سالار عقیلی که مشهورترین قطعه او در مدح و توصیف ایران بزرگ است، انتخابی به جا و شایسته تقدیر است. شنیدن قطعه "وطنم ای شکوه پابرجا" که بخشی از آن به عنوان شعار (شکوه پابرجا) مرکز تجاری بین المللی پانوراما نیز انتخاب شده است، در هر نقطه‌ای از جهان که باشیم، حس غرور نسبت به ایرانی بودن را در ما بر می‌انگیزد.

نماینده مردم شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: سالار عقیلی باعث اعتلای فرهنگ و هنر ایران است. پانوراما نیز در حال حاضر به یک مجموعه فرهنگی با ظرفیت‌های بسیار و سالن‌های کنسرت تبدیل شده است که انتخاب ایشان به عنوان سفیر فرهنگی این مرکز را درخور توجه می‌کند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری فرهنگی و اقتصادی در ایران خاطر نشان کرد: سرمایه گذارانی که پول خود را در ایران صرف مسائل فرهنگی کرده و به اشتغال زایی در کشورمان توجه دارند، بی تردید دارای فرهنگ بسیجی هستند. همان فرهنگی که باعث پیروزی ما در جنگ تحمیلی شد و حالا باعث نجات اقتصادمان نیز خواهد شد. چراکه بدون ارتقای فرهنگی، فرهنگ اقتصاد، کار و صرفه جویی جای خود را در عمل و رفتار مردم باز نخواهد کرد.

حسینی جو: قدر و منزلت واقعی هنر با گذر زمان بیشتر مشخص می‌شود

سید امیر حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن نیز در این مراسم درباره رویداد ملی پانوراما عنوان کرد: احداث این مرکز در راستای ایجاد شادابی و نشاط میان مردم است. همه‌مان می‌توانیم آثاری را از خود بر جای گذاریم که در حال و آینده خود و جامعه‌مان تاثیرگذار باشد.

وی با بیان این که هیچ دولت و حکومتی نمی‌تواند هنر را از بین ببرد، بیان کرد: قدر و منزلت هنر واقعی هر چه از عمر آن بگذرد، بیشتر می‌شود. هنرمندان هر کشور نیز معرف، تاریخ و تمدن آن کشور هستند و به واسطه آن‌ها و اثرشان می‌توان جامعه را بهتر شناخت.

در ادامه این مراسم گروه آیینی و سنتی "ککی کندلوس" به اجرا پرداختند. همچنین سالار عقیلی نیز مهمانان و مردم استان مازندران را به شنیدن چند قطعه حماسی و ملی خود دعوت کرد و به اجرای موسیقی پرداخت.