سرویس موسیقی هنرآنلاین: میلاد عمرانلو، سرپرست گروه آوازی تهران درباره حضورش در جشنواره موسیقی فجر گفت: امسال گروه آوازی تهران برای چندمین بار در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌رود و این باعث خرسندی ما است.

وی افزود: من به حذف شدن بخش‌های رقابتی جشنواره و به‌ویژه شاخه رقابتی آواز جمعی انتقاد دارم چون می‌دانم که این بخش برای گروه‌هایی که در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند چقدر مهم بود و جنبه انگیزشی داشت.

سرپرست گروه آوازی تهران تأکید کرد: بخش رقابتی شاخه آواز جمعی داشت باعث گسترش فرهنگ این شاخه موسیقی می‌شد که متأسفانه حذف آن از جشنواره به موسیقی آواز جمعی ضربه زیادی زد.

عمرانلو ادامه داد: بخش رقابتی شاخه آواز جمعی تا سال 93 در جشنواره موسیقی فجر وجود داشت و من هم به‌عنوان یکی از اعضای هیئت‌داوران در این بخش فعالیت می‌کردم و شاهد تأثیرگذاری آن روی شاخه آواز جمعی بودم ولی متأسفانه این بخش حذف شد. من به حذف این بخش از جشنواره معترض هستم و چند سال است که سعی می‌کنم اعتراضم را به گوش شورای سیاست‌گذاری جشنواره برسانم.

میلاد عمرانلو درباره برنامه اجرایی گروه آوازی تهران در جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: امسال به توصیه ستاد جشنواره، چند قطعه مرتبط به ایام فجر را هم برای اجرا آماده‌ کرده‌ایم ولی طبیعی است که این قطعات را نمی‌توانستیم به شکل سرودهای انقلابی اجرا کنیم چون موسیقی ما با آن فضا سازگاری ندارد. درنتیجه قطعاتی را انتخاب کردیم که به ژانر کاری خودمان نزدیک‌تر باشد.

سرپرست گروه آوازی تهران، اجرای این گروه در جشنواره را شامل دو بخش دانست که در تشریح این دو بخش گفت: بخش اول کنسرتمان مربوط به اجرای آثار موسیقیدانان مطرح جهان ازجمله باخ، موتزارت و خاچاتوریان و همین‌طور موزیسین‌های خوب کشورمان ازجمله استاد حسین علیزاده، استاد پرویز مشکاتیان و آقایان بهزاد عبدی و شهرام توکلی است.

وی افزود: بخش دوم اجرایمان را هم بیشتر به موسیقی پاپ و جز آمریکای لاتین اختصاص داده‌ایم که کاملاً متفاوت با بخش اول اجرا است. در این کنسرت چند اثر را برای اولین بار اجرا می‌کنیم و چند اثر را هم که چند سال قبل اجرا می‌کردیم، دوباره به رپرتوار کنسرتمان برمی‌گردانیم.

میلاد عمرانلو در پایان درباره تغییرات گروه آوازی تهران گفت: گروهمان را بنا بر دلایلی یک مقدار کوچک کرده‌ایم. چند نفر از خواننده‌های گروه به سراغ کارهای دیگر رفتند و ما دیگر نخواستیم کسانی را جایگزین آن‌ها کنیم و سعی کردیم گروه‌ را به همین شکل نگه‌داریم تا برای اجرا در شهرستان‌ها و خارج از کشور راحت‌تر باشیم.

گروه آوازی تهران ساعت 18:30 روز شنبه 23 دی‌ماه در قالب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر سالن رودکی تهران به روی صحنه خواهد رفت.