به گزارش هنرآنلاین، زهرا همتی مدیر عامل موسسه فروغ فلق درباره این کنسرت گفت: پس از سال‌ها اجرای نواهای مختلف توسط گروه‌های متنوع در تالارها و سالنهای کوچک و بزرگ وقت آن رسیده که تخصصی‌ترین و اصیل‌ترین آواها و موسیقی نواحی توسط راویان اصلی موسیقی اقوام برای مردم خوب و فهیم و هنر دوست پایتخت هنرنمایی کند. پس از استقبال پرشور مردم در تالار بزرگ وزارت کشور از موسیقی (لری) بر آن شدیم تا تمام موسیقی‌های دوازده اقلیم اصیل، دوازده ساز اصیل و دوازده آئین محلی بومی را در یک پکیج هنری فوق العاده و بی نظیر تقدیم کنیم.

وی افزود: گروه سازینه با دعوت از نوازندگان و خنیاگران برجسته اقوام، یعنی جوانان در کنار پیشکسوتان و خبرگان موسیقی مناطق به اجرای اصلی‌ترین بخشهای رپرتوار موسیقایی اقوام می‌پردازد. اشتراکات فرهنگی بین اقوام، در مناطق سرحدی که باعث آمیزش موسیقی و ترکیب خرده فرهنگ‌ها می‌شود، اصلی‌ترین دغدغه برگزارکنندگان این کنسرت برای گروه موسیقی سازینه و موسسه فرهنگی هنری فروغ فلق است.

همتی ادامه داد: موضوع اجرای کنسرت ٦ دیماه شادیانه های اقوام است ونوع سازبندی گروه متشکل از سازهای بومی مناطق است. سازهایی چون: سرنا – نرم نای – سه تار قشقایی – دهل – دایره – له لوا – دوتار – نی انبان و ... از شرق و غرب و جنوب و شمال ایران و حدود سی ترانه از اقوام بطور پیوسته اجرا می‌گردد. این اجرای مطرح با حمایت مالی و معنوی گروه شرکتهای گلدیران که نماینده رسمی محصولات خانگی، صوتی و تصویری، سلامتی، روشنایی و سیستم‌های تولید برق خورشیدی شرکت آل جی در ایران بوده، که علاوه بر ارائه محصول نهایی، راهکارهای تجاری را عرضه می‌نماید. جای بسی خرسندی است که اعتماد سرمایه گذاران خصوصاً صنعت مورد نظر به عنوان اسپانسر این اجرای مطرح به دست اندرکاران و اجرای موسیقی فاخر ایرانی انرژی مضاعف می‌بخشد. امیدوارم این تعامل الگویی برای صاحبان دیگر صنایع تجاری باشد.

وی در پایان گفت: سرپرست گروه سازینه پیمان بزرگ نیا محقق، پژوهشگر و نوازنده نی است، موسسه فرهنگی هنری فروغ فلق به‌عنوان تهیه‌کننده و برگزارکننده کنسرت‌های نواحی با هدف معرفی و رونمایی موسیقی فاخر اقوام ایرانی، مقدم هنردوستان عزیز را به این کنسرت بزرگ گرامی می‌دارد.

کنسرت گروه سازینه ششم دی‌ماه نودوشش ساعت ٢١:٣٠ در تالار وحدت برگزار می‌شود و بلیت‌های این برنامه در سایت ایران کنسرت به فروش می‌رسد.