سرویس موسیقی هنرآنلاین: میلاد کیایی آهنگساز و نوازنده موسیقی که تجربه فراوانی در این حوزه دارد پیرامون تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود بیان کرد: مجموعه‌ای را که در نوجوانی در برنامه‌های زنده تلویزیون اجرا می‌کردیم، بازسازی کردم. مانند گل‌های سابق است که حداکثر تا هفت الی هشت ماه دیگر منتشر می‌شود. نام این مجموعه را نیز "به یاد گل‌ها" گذاشته‌ایم.

 وی افزود: این مجموعه از دو بخش تشکیل می‌شود. یک بخش آن "رازهای آشکارا" است که بر اساس کتابی است که از پنجاه سال خاطرات هنری خود نوشته‌ام. بخش دوم نیز به یاد برنامه گل‌ها است. امیدوارم به دل‌ها بنشیند.

او درباره علت کم‌کاری خود نیز گفت: باید این حقیقت را پذیرفت که هرچه سن بالاتر می‌رود کارایی نسبت به گذشته کمتر می‌شود، در نتیجه به نظر شخصی من، باید فرصت بیشتری را در اختیار جوان‌ها گذاشت تا آن‌ها نیز بتوانند فرصت مطرح کردن خود را داشته باشند و بتوانند به موفقیت دست پیدا کنند.

این نوازنده اضافه کرد: البته من هم کم‌کار نیستم، اما به خاطر بالا بودن سن نیاز به استراحت بیشتری دارم. همیشه در حال فعالیت بودم و آهنگسازی و تدریس را هیچ‌گاه ترک نکردم و همچنان نیز مشغول فعالیت هستم اما گزیده کاری را ترجیح می‌دهم.

او همچنین گفت: این را فراموش نکنید که حرف اول را در موسیقی احساس می‌زند و علم به آن پشتوانه‌ای می‌دهد. در موسیقی ابتدا احساس و تجربه وجود دارد و سپس مبحث علم و تئوری آن مطرح می‌شود.

کیایی درباره برگزاری جشن‌های مختلف پیرامون موسیقی هم گفت: هر یک از این جشن‌ها دارای سلیقه‌های متفاوتی است. اگر تمام جشن‌ها به یک شکل باشد، تنوع از بین می‌رود. این نشان‌دهنده سلیقه‌های متفاوت است و بد نیست. هر یک از عوامل برگزارکننده این جشن‌ها بسیار زحمت می‌کشند. همیشه در بهترین کارها هم کمبودهایی وجود دارد و جای بهتر شدن دارد. زبان هنرمندان را درک کردن نیز دشوار است.

این آهنگساز درباره استفاده از نمونه‌های کامپیوتری در موسیقی بیان کرد: من خیلی با این سیستم‌های پیچیده امروز آشنایی ندارم، اما می‌دانم موجب روان‌پریشی می‌شود و آرامش نسل جوان را می‌گیرد. شاید بخشی از عصبی بودن‌های نسل جوان، به این ابزار بازگردد. خوشبختانه و یا متأسفانه من نتوانستم با این سیستم‌ها ارتباط داشته باشم، بنابراین نمی‌توانم پاسخ دقیقی به این سؤال بدهم.