سرویس موسیقی هنرآنلاین: شب گذشته کنسرت مهدی مدرس در سالن کنسرت مجموعه اریکه ایرانیان در دو سئانس برگزار شد. آغاز این کنسرت با ورود اعضای ارکستر به روی صحنه رقم خورد. سپس مدرس با گیتار زیبایى که نورانى شده بود و از بالاى آن دود قرمزى بیرون می‌آمد، وارد شد.

او اجرایش را با قطعه "عشق است" و همراه با شور حرارت بسیاری آغاز کرد. بعد از اجرای قطعه آغازین، مدرس به سلام و احوال‌پرسی با حاضران پرداخت و از حضورشان قدردانی کرد.

او در ادامه قطعه "شب خیالی" را اجرا کرد و در حین اجرای قطعه از حاضران خواست او را همراهی کنند. وی بعد از اتمام این قطعه، از اداره اماکن و وزارت ارشاد به خاطر حمایتشان از اجرای این کنسرت تشکر شد.

مدرس پیش از شروع قطعه بعدی از مخاطبان خواست سالن را با نور گوشی‌هایشان ستاره‌باران کنند و در ادامه با او همراه باشند.

مدرس در ادامه قطعه "چتر شکسته" را که سال‌ها پیش آن را با فرزاد فرزین اجرا کرده بود، برای طرفداران خود اجرا کرد. حاضران نیز به همراهی او در این قطعه ادامه دادند. مدرس و گروه ارکستر در ادامه قطعه جدیدی را به نام "بعد تو" اجرا کردند.

در ادامه نوبت به قطعه "آرامش" رسید. این قطعه را با حضور گروه موسیقى بانوان با صدای ویولن، بهاره بیات، ویولن‌سل، آنا ایزدی، پیانو، نازنین رضایی و هم‌خوانی پریسا دلفانى اجرا کرد که فضاى احساسى فوق‌العاده‌ای در سالن به وجود آورد.

در ادامه پس از اجراى قطعه احساسى "دوستم ندارى" که با همراهى تعدادى از نوازنده‌ها اجرا شد، نوازنده‌های پرکاشن و درامز به اجراى تک‌نوازی پرداختند. سپس مدرس از صحنه بیرون رفت و پس از دقایقى در کمال تعجب تماشاگران، با یک گربه پرشین زیبا که در بغل گرفته بود به صحنه بازگشت. او گفت: در این جهان همه موجودات حق زندگى دارند، بیایید با حیوانات مهربان باشیم و آزارشان ندهیم

سپس گروه به اجرای قطعه "معراج" پرداختند. ترانه این قطعه از رامین حسینی و ملودی‌اش ساخته مدرس بود. اجرای این ترانه حال و هوای سالن را تغییر داد. سازهای دف و سه‌تار با آمیزه شور و غم عرفان شرقی و مضمون شعر حالتی پرجاذبه برای حضار ایجاد کرد. با خواندن قطعه بعدی "تو نه چنانی که منم" با شعری از مولانا، این حس و حال به اوج خود رسید.

در پایان این دو قطعه مدرس از نوازنده دف، استاد خلج و شقایق بختیاری نوازنده‌ سه‌تار تشکر ویژه کرد.

 او پس از اجرای این دو اثر گفت: ما ایرانیان همواره ثابت کردیم انسان‌هایی هستیم که در شرایط سخت هوای یکدیگر را داریم، نظیر زلزله اخیر کرمانشاه که کل ایران عزادار شد. این اتفاق به خودمان اثبات کرد که مردمانی همراه و پشتیبان یکدیگر هستیم.

در ادامه قطعات "وای وای"، "بید مجنون" و "از کجا پیدات شد" اجرا شد. از جمله سورپرایزهای مدرس برای طرفدارانش می‌توان به حضور حرکات آکروبات‌کار جوانی اشاره کرد که با هنرنمایی‌اش به هنگام اجرای مدرس اشتیاق سالن را چندین برابر کرد.

از برنامه‌های دیگر این کنسرت حرکات موزون گروه آذربایجانى بود که به دلیل آماده نشدن مجوز، اجرا نشد.

مدرس در انتها از وحید بهوران سرپرست ارکستر، انوشیروان تقوی آهنگساز و تنظیم‌کننده و مجید کاشانیان قدردانی کرد.

مدرس در مجموع 15 قطعه در کنسرت خود ارائه کرد. "نرو"، "احساس"، "خوابم نمی بره"، "بعد تو"، "خداحافظی"، از دیگر قطعات اجرایی این شب بودند.

اعضای گروه کنسرت مدرس را علی تار ثبوت (درامرز)، مجید کاشانیان (پیانو)، علیرضا بابایى (کیبورد)، سعید علیرضایی (گیتار باس)، وحید بهروان (گیتار کلاسیک)، محسن مهاجر (هارمونیکا)، سعید مروتی (ویولن)، فرهاد بهبهانی (گیتار الکترونیک)، بردیا یادگاری (پرکاشن) و پریسا دلفانى (همخوان) تشکیل می‌دادند.

ناصر زینلى، هومن سزاوار، سوگل طهماسبى، علیرضا امینى، نریمان، هادى ساعی، مهروز ساعى، حمید قلیپور، رضا اسماعیلی، محمد حاتمی از مهمانان این کنسرت بودند.

این کنسرت به تهیه‌کنندگی دکتر ایمان عابد برگزار شد.