سرویس موسیقی هنرآنلاین: عباس خوش‌دل آهنگساز موسیقی درباره وضعیت آموزشگاه و دانشگاه‌های موسیقی به هنرآنلاین، گفت: با نگاهی به آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها می توجه می‌شویم، امروزه از موسیقی اصیل ایرانی استقبال فراوانی شده است، اما متأسفانه سطح آموزش‌ها به‌شدت نازل‌شده و اساتید مورد تائیدی در این حوزه تدریس نمی‌کنند.

او ادامه داد: در چنین شرایطی نباید توقع داشت موسیقی اصیل ایرانی زمزمه مردم باشد! از طرفی نیز هجوم موسیقی‌های مبتذل فرصت انتخاب را از مردم گرفته است. من نگران هستم در آینده‌ای نه‌چندان دور وقتی نامی از "ابوعطا"، "سه‌گاه" می‌بریم، جوانان فکر کنند از انسان‌های فرازمینی حرف می‌زنیم

وی افزود: باید موسیقی خوب تولید شود و وقتی هم تولید شد، دیگر تکرار نشود. به‌هرحال تکرار بیش‌ از حد یک اثر فاخر از جاودانگی آن می‌کاهد. موسیقی خوب، موسیقی نیست که در سال چندین و چند بار به شکل‌های مختلف تکرار و شنیده شود. موسیقی خوب برای جاودانه شدن کافی است فقط یک‌بار شنیده شود.

خوش‌دل درباره جشنواره "نوای خرم" گفت: به هر صورت برگزاری جشنواره‌های مختلف به‌ویژه جشنواره موسیقی "نوای خرم" درزمینهٔ موسیقی ایرانی سبب می‌شود موسیقی اصیل ایرانی به نسل‌های آینده معرفی شود.

او در پایان گفت: اما در همین جشنواره‌ها یک خطر بزرگ وجود دارد؛ کودک و نوجوانی که جایزه و مقام می‌گیرد احساس می‌کند موسیقی برایش در همین نقطه به پایان رسیده است. جشنواره‌ها باید با مدیریت خاصی هدایت شود تا چنین تفکر و باور غلطی برای کودک و نوجوان به وجود نیاورد.