سرویس موسیقی هنرآنلاین: محمد منتشری متولد سال 1321 در رشت است. او خوانندگی را نزد اسماعیل خان مهرتاش در جامعه باربد فرا گرفت و مدرک بازیگری در تئاتر جامعه باربد را نیز درکارنامه دارد. منتشری در سال‌های قبل و بعد از انقلاب به فعالیت‌های حرفه‌ای در زمینه اجرا و تدریس مشغول بوده و روایتگر ردیف آوازی اسماعیل مهرتاش است.

آقای منتشری از حال و روز این روزهایتان برایمان بگویید:

خدا را شکر حالم خوب است. این روزها بیشتر تمرکزم را بر روی تدریس آواز گذاشته‌ام. از روز شنبه تا چهارشنبه مشغول تدریس در چهار آموزشگاه هستم. مدتی است در روزهای جمعه آخر هر ماه، مسترکلاس های آواز را نیز برای علاقه‌مندان به‌صورت منظم برگزار می‌کنیم. تلاش می‌کنیم با تدریس و آموزش تا می‌توانیم به هنرجویان مبتدی و پیشرفته کمک کنیم و نحوه صحیح آوازخوانی را به آن‌ها آموزش دهیم.

07 - محمد منتشری

چه فعالیت‌هایی را برای ماه‌های آینده در نظر دارید انجام دهید؟

چند سال به‌صورت مرتب برای اسماعیل خان مهرتاش بزرگداشت می‌گرفتیم. و به امید خدا در آینده‌ای نزدیک قصد داریم، مجدداً مراسم بزرگداشت ایشان را برگزار کنیم. همچنین آلبوم جدیدی (با عنوان اولیه "خاطره‌ها") به زودی روانه بازار خواهیم کرد. این آلبوم حاصل همکاری و اجراهای خصوصی بنده با مرحوم علی اصغر بهاری است که بعد از مدتی، مجوز این آلبوم از طرف ارشاد صادر شد و در حال کارهای نهایی این آلبوم برای انتشار آن هستیم.

چه توصیه و نکته‌ای برای هنرجویان دارید؟

توصیه من به هنرجویان این است که بدانند تنها فراگیری ردیف‌های آوازی برای خواننده شدن کافی نیست. اینکه هنرجویی دوره‌ای ردیف‌های آوازی را فرابگیرید، نباید تصور کند خواننده شده است و لزوماً هر کسی که ردیف آوازی را می‌داند خواننده نیست. ما سال‌های زیادی به‌صورت منظم خدمت اسماعیل خان مهرتاش می‌رسیدیم و برای خواننده شدن، رمز و رازهای فراوانی وجود دارد که هنرجویان باید با تمرین و پشتکار آن‌ها را بمرور زمان از استادی صاحب نظر فرا گیرند.