سرویس موسیقی هنرآنلاین: کنسرت مشترک سمفونیک تهران و ارکستر جوانان جهان با همراهی کر ارکستر در حالی پنجشنبه شب 16 مردادماه اجرا شد که عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان ویژه این اجرا بود.

ارکستر سمفونیک تهران مردادماه سال گذشته اولین اجرای خود را با ارکستر جوانان جهان به رهبری دامیانو جورانا را روی صحنه برد و این بار دومین تجربه خود را پشت سر می گذاشت.

گروه کر ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر جوانان ایتالیا کنسرت مشترکی را یکشنبه دوازدهم آذر در کلیسای "سانتا ماریا" شهر رم اجرا  کرد و سپس به تهران آمده و روی صحنه رفتند.

این رویداد در پی تفاهم ‌نامه همکاری میان بنیاد فرهنگی هنری رودکی، دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه هنر تهران با دانشگاه ساپینتزا رم و ارکستر جوانان ایتالیا انجام شد.

این کنسرت در دو بخش برگزار شد؛ در بخش اول ارکستر جوانان جهان روی صحنه آمد و کنسرتو برای 2 ویلن در ر مینور اثر یوهان سباستین باخ  را اجرا کرد و سپس گلوریا اثر آنتون ویوالدی در 11 قسمت به همراه گروه کر ارکستر به به رهبری جورانا اجرا شد.

با پایان بخش اول و تشویق پی در پی حاضران، جورانا و ارکستر از صحنه خارج شدند تا پس از استراحتی کوتاه، برای بخش دوم ارکستر جوانان جهان با همراهی ارکستر سمفونیک تهران روی صحنه بیایند.

در بخش دوم نیز "قطره های باران"، "باغ ایرانی" اثر شهرداد روحانی و "کجایید ای شهیدان خدایی" اثر هوشنگ کامکار به رهبری شهرداد روحانی نواخته شدند.

علی مرادخانی، فرزاد طالبی، فرهاد فخرالدینی، هوشنگ کامکار، علی اکبر صفی پور و... مهمانان ویژه این اجرا بودند.