سرویس موسیقی هنرآنلاین: پدرام امینی نوازنده و مدرس گیتار یکشنبه 12 آذرماه ساعت 18 در فرهنگسرای نیاوران برای حمایت از زلزله‌زدگان یک کارگاه آموزشی برگزار می کند و در این برنامه یک اجرا نیز دارد.

او درباره انگیزه خود به هنرآنلاین گفت: حدوداً سال 71 و در زمان دانشجویی من، مصادف شد با جنگ‌ در بوسنی و هرزگوین و خوب به خاطر دارم که جرقه اولین حرکت در جهت حمایت در آن زمان زده شد و من اولین کنسرت گیتار خودم را برگزار کردم و بعد از آن نیز تصمیم گرفتم تا این عمل نیک را تکرار کنم.

وی افزود: در ادامه فعالیت‌هایم به مردم افغانستان کمک کردم و همچنین در اعیاد مختلف با برگزاری اجراهای مختلف به افرادی که در زندان گرفتاری مالی داشتند، کمک می‌کردیم، این اتفاق برای زلزله بم نیز تکرار شد. نکته قابل‌توجه این است که اعضا گروهی که من را در این فعالیت‌ها همراهی می‌کنند از همان ابتدا تا به امروز ثابت مانده‌اند.

او ادامه داد: متأسفانه مسئله‌ای که بیشتر در حوادث وجود دارد، سواری بر موج احساسات است که بعد از مدتی این تب فروکش می‌کند. من تلاش می کنم با این فعالیت فرهنگی تلنگری هرچند اندک بزنم. از آنجا در حال حاضر یکی از مایحتاج افراد آسیب دیده در زلزله غرب کشور، کانکس است و هزینه خرید این قلم جنس نیز بسیار بالاست، ما تصمیم گرفتیم برای برنامه پیش رو بلیت‌فروشی نداشته باشیم. در عوض علاقه‌مندان می‎توانند با همت عالی خود کالاهای فرهنگی چون کتاب و نیز تلفن‎های همراه بلااستفاده خود را در اختیار ما قرار دهند تا با حضور در منطقه، به‌طور شخصی این وسایل را در اختیار هم‌وطنان زلزله‌زده قرار دهیم.

امینی اضافه کرد: این‌ برنامه بیشتر از این که یک کنسرت باشد یک وورک شاپ است، درواقع نیمی از آن اجرا و نیم دیگر آن به آموزش هنر اختصاص دارد. در این کارگاه آموزشی، مباحثی درباره تاریخ گیتار از باستان تا امروز، گیتارشناسی و چگونگی ساخت گیتار و تفسیر و شناخت پرکاشن‎های همراه گیتار را برای مخاطبان مطرح خواهم کرد.

او همچنین گفت: هدفم از دریافت موبایل و تبلت یا بسته فرهنگی این است که مردم زلزله‌زده به دلیل از دست دادن عزیزان خود ممکن است دچار افسردگی شده و فشار زیادی را تحمل کنند درنتیجه استفاده از ابزاری مانند تبلت یا حتی کتاب می‌تواند آن‌ها را سرگرم کند.