به گزارش هنرآنلاین، آلبوم "شهریار عشق" با آهنگسازی مازیار شاهی و خوانندگی علیرضا گلبانگ به زودی از سوی مؤسسۀ فرهنگی هنری آوای چکاد روانۀ بازار نشر موسیقی می‌شود.

مازیار شاهی آهنگساز و نوازندۀ تار و سه‌تار، در مورد "شهریار عشق" گفت: این آلبوم با صدای آیدین آغداشلو و آهنگسازی بنده به‌زودی منتشر می‌شود. در این آلبوم، استاد آغداشلو، اشعاری از شهریار را دکلمه کرده‌اند و برخی از این اشعار با آواز علیرضا گلبانگ اجرا شده ‌است.

شاهی در مورد مجریان این آلبوم توضیح داد: افتخار داشته‌ام هنرمندانی چون ارسلان کامکار، حسن ‌ناهید، محمد فیروزی، مسعود حبیبی، سینا جهان‌آبادی، احمد مستنبط، رضا آبایی، پاشا هنجنی، هوشمند عبادی و... در این آلبوم به هنرنمایی پرداخته‌اند.

photo_2017-11-29_16-21-31

مازیار شاهی

وی در مورد رویکرد آهنگسازی در این آلبوم اظهار داشت: سعی کرده‌ام نگاهی خاص به اشعار شاعر شیدا استاد شهریار داشته باشم و شنیدن این اشعار با صدای استاد آغداشلو کمک بسیاری به درک جان‌مایۀ کلام شهریار کرده است.

او در پایان بیان داشت: این آلبوم با صدابرداری حسن عسگری و مهدی اردستانی ضبط شده و به زودی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

مازیار شاهی متولد 1360 مشهد، آهنگساز و نوازندۀ تار و سه‌تار است. او در دو گروه "عارف" به سرپرستی زنده‌یاد استاد پرویز مشکاتیان و گروه "شیدا" به سرپرستی زنده‌یاد استاد محمدرضا لطفی به عنوان نوازندۀ تار حضور داشته و جزو معدود نوازندگانِ جوانی است که با هر دوی این اساتید ممتاز موسیقی ایرانی همکاری داشته است. آلبوم‌های "مشق عشق"، "در مکتب عشق"، و "قافله‌سالار عشق" جزو آثار شخصی او، و نوازندگی در آلبوم‌های "وطنم ایران"، "یادوارۀ عارف"، "سایۀ جان"، و "هنر گام زمان" در گروه "شیدا"ی استاد محمدرضا لطفی بخشی از فعالیت‌های هنری او هستند.